Ако предлагаме на младите възможности, те ще останат в България
Проектът на PwC е важен, защото когато големите компании застанат зад такава инициатива, тя придобива широка публичност
Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на „МЕТРО Кеш енд Кери България“:

Каква е дейността на Вашата компания?
МЕТРО България е най-голямата компания за търговия на едро, оперираща на българския пазар от 1999 г., обслужваща клиенти от хотелския и ресторантьорски бизнес, търговци и фирми. Компанията управлява 11 кеш енд кери магазина, както и 2 снабдителни бази, с над 2300 служители. Над 390 000 професионални клиенти на МЕТРО България разчитат на продуктовата компетентност и качествените услуги на компанията, за да осъществяват успешно своя ежедневен бизнес. „МЕТРО Кеш енд Кери“ развива най-силния и голям екип от търговци, в страната, които обслужват клиентите на компанията, а също така осигурява и директни доставки от широкия си асортимент от хранителни и нехранителни стоки до обектите на своите клиенти.
Защо решихте да подкрепите инициативата на PwC България?
Проектът на PwC е важен, защото когато големите компании застанат зад такава инициатива, тя придобива широка публичност. В България най-често публично се говори, че шанс за младите хора няма. Благодарение на подобни проекти може по-ясно да се чуе, че тук все пак съществуват възможности за реализация.
Кои са най-наболелите проблеми, с които се сблъсквате във Вашия сектор?
Същите, които срещат всички останали. В България има недостиг на работна ръка, така че ние общо взето не сме изолирани от този проблем. Конкуренцията е голяма, конкуренцията между различни сектори.
Как според Вас трябва да се стимулират квалифицираните кадри, за да останат в България?
Това, от което младите хора се нуждаят, са възможности. Когато можем да създадем и предложим реални възможности, те ще останат. Когато възможности липсват, е напълно естествено те да потърсят шанса си извън България – там, където наистина ще получат шанс за реализация. Мисля, че МЕТРО България е много добро място за един млад човек, за да започне своята кариера. Неслучайно през този месец нашата компания бе обявена за Top Employer или Най-добър работодател от Top Employers Institute в Холандия. Това е организацията, която удостоверява, че даден работодател отговаря на международните стандарти и най-добри работодателски практики в света. Top Employers Institute прави това от 25 години по целия свят. Има само пет компании в България, които имат този сертификат и ние сме една от тях.
Интервюто е част от кампанията "Tвoитe 25 пpичини дa избepeш Бългapия" на "Прайсуотърхаускупърс България" ЕООД (PwC Bulgaria), в която Economic.bg е партньор.