Apple продължава с отварянето на магазините си
Компанията предвижда да заработят обекти в САЩ и Италия - две от най-засегнатите от коронавируса държави в света

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Apple Inc ще отвори тази седмица повече от 25 свои магазини в Съединените щати, заяви компанията. Тя продължава с постепенния процес, който досега е отключил близо една пета от търговските ѝ обекти в световен мащаб.
Производителят на iPhone през март затвори всички свои магазини извън Китай в отговор на разпространението на коронавируса. Компанията започна да затваря своите над 50 обекта в Китай през януари и отново ги отвори до средата на март.
„Нашият ангажимент е да отворим отново магазините си, когато сме сигурни, че обстановката е безопасна“, пише в на уебсайта на компанията ръководителят на търговията на Apple, цитирана от Reuters. Магазините ще налагат правила за социално дистанциране, ще ограничат броя на служителите, а някои ще предлагат само обслужване на тротоара или пред магазина, каза тя.
Apple не оповестява приходите от магазина си. Директните продажби, включително физическите магазини за търговия на дребно, уеб и корпоративните продажби, представляват 31% от приходите на компанията, които достигнаха общо 260 млрд. долара през 2019 г.
Главният изпълнителен директор Тим Кук отказа миналия месец да направи прогнози за второто тримесечие, позовавайки се на бизнес несигурността, създадена от вируса.
Продажбите в Китай през първото тримесечие, отразяващи затварянето и блокирането на магазините, бяха 9.46 млрд. долара, с около 1 млрд. долара по-малко, отколкото за същия период на 2019 г.
Миналата седмица Apple отвори първите си пет магазина в Съединените щати, като изисква от клиентите и служителите да преминат през проверка на температурата и да носят маски, преди да влязат в помещенията.
Apple има 510 магазина по целия свят и 271 в Съединените щати.
Уебсайтът 9to5Mac съобщи, че компанията ще отвори отново 10 от своите магазини в Италия от вторник.