BMW излиза от кризата по-силна от преди

Германският автомобилен производител отчете неочаквани печалби за първото тримесечие

BMW излиза от кризата по-силна от преди

Снимка: Pixabay

Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

Германският производител на автомобили BMW AG отчете печалба за първото тримесечие, която надмина очакванията на анализаторите, подкрепена от силното възстановяване на продажбите на всички основни пазари, съобщава Bloomberg. Печалбата преди лихви и данъци от автомобилния бизнес нараства до 2.24 млрд. евро спрямо 229 млн. евро година по-рано, става ясно от данните на базираната в Мюнхен компания.

Производителите по цял свят се възползват от бързото възстановяване на пазарите в Китай, като миналата седмица германската Daimler AG отчете печалба за първото тримесечие, която също надмина пазарните прогнози.

В глобален план доставките на автомобили, произвеждани от BMW, нарастват до рекордно високи нива през първите три месеца на годината, водени от Китай, като значителен ръст отчитат и хибридните, и електрическите модели.

Недостигът на чипове

Въпреки че автомобилната индустрия почти се е възстановила от щетите, нанесени през миналата година от COVID пандемията, опасенията на производителите се изместиха към проблемите с недостига на чипове. Досега BMW успява да се справи с нарушените доставки, които принудиха редица други концерни да намалят или спрат временно части от производството си. Компанията увеличи поръчките за полупроводници миналата пролет, след като азиатските пазари се възстановиха, но предупреди, че все още трябва да работи усилено, за да осигури достатъчно части за своето производство. Ръководителите на компанията заявиха, че са уверени, че могат да избегнат прекъсванията при производството през това тримесечие.

Печалбата на групата преди лихви и данъци достига 3.76 млрд. евро спрямо 798 млн. евро година по-рано.

BWM очаква годишната печалба да бъде значително по-висока от миналогодишната, залагайки на „солидното“ увеличение на доставките.

Възвръщаемостта от автомобилното производство нараства почти двойно на годишна база между 6% и 8%. Според BMW маржът на оперативната печалба през първото тримесечие при автомобилния бизнес се увеличава до 9.8% от 1.3% преди година.

Коментари: 0