България отново отчита ръст в продажбите на нови коли
В Европа регистрациите на нови коли се свиват за пореден месец

© ECONOMIC.BG / Unsplash
За осми пореден месец автомобилните производители отчитат исторически ниски продажби на нови коли в ЕС. Както януари, така и февруари са едни от най-слабите месеци за търговците на коли, откакто се води статистика. В България обаче продажбите не спират да растат от ноември насам, според данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
Продажбите на нови коли в България скочиха с 15 на сто през януари 2022 г. в сравнение със същия месец на миналата година. Февруари дори носи още по-голям ръст на годишна база. Продажбите растат със 17%, като общият брой на регистрираните коли достига 1 943.
През февруари увеличение отчитат и още няколко страни – Кипър (23%), Гърция (27%), Румъния (около 25%) и Португалия (39%). Ключови играчи като Испания и Германия отбелязват скромен ръст – съответно от 6.6% и 3.2%.
Продажбите обаче не вървят така добре в останалите страни от ЕС. Регистрациите на нови коли се свиват с 6.7% в Блока. Главната причина е, че големите производители продължават да се сблъскват с прекъсвания на веригата на доставки и недостиг на полупроводници.
Със 719 465 продадени бройки в ЕС това е най-слабият резултат по отношение на обемите за месец февруари от началото на статистиката. Два от ключовите пазари в региона - Италия и Франция записаха двуцифрени загуби – съответно -22.6% и -13.0%.
По производители
Най-много продажби през февруари отчита Honda – увеличението на годишна база е 41.3%. След това, макар и с по-скромни ръстове, се нареждат Hyundai Group (21.3%), Mitsubishi (10.1%), Toyota Group (3.1%), Mercedes – Benz (1.1%) и Mazda (0.4%).
Всички останали големи производители отчитат спад в продажбите, като най-осезаем е при Jaguar Land Rover Group (-37.1%). Следват ги Nissan (-21.1%), Stellantis (-19.5%), Volkswagen group (-11.5%), Ford (-11.2%) и BMW Group (-1.5%)