Българските ленени престилки, които са напът да покорят Европа
Семейният бранд STILKA има амбиция да стане предпочитан на европейския пазар в производството на луксозни стоки за дома

© ECONOMIC.BG / Facbook/STILKA
Уютът в един дом зависи от много неща. Добрият интериорен дизайн безспорно е един от основните фактори, които играят роля за създаването му. Малките детайли във всяка една стая на дома са от ключово значение – от салфетките на масата през покривката та чак до престилката за готвене.
Преди шест години Борислав Божидаров решава, че е време последните модни тенденции да влязат в дома на обикновения човек и той да се почувства специален.
Още през 2017 г се роди идеята да направим престилки, които да украсяват всеки дом и да придават важност на готвенето“, разказва основателят на STILKA.
Начало на производството
Брандът e официално създаден през 2019 г. Всичко започна с ръчно изработени цветни престилки с имена на храни. Бод след бод компанията разширява продуктовата си линия с все повече аксесоари за дома. В началото Борислав и приятелят му Еркан, с когото стартират бизнеса, не са разчитали на фабрика, в която да се шият техните модели, а всичко е било изцяло ръчна изработка.
"В началото имахме една шивачка, която шиеше престилките – майка ми. С времето обаче изнесохме производството си. И сега то е в производствен цех, който изработва престилките по наши модели“.
Искаме да създадем по-луксозни модели, с които да се отличим в чужбина“, споделя Борислав пред Economic.bg.
В посока навлизане на европейските пазари и утвърждаване като водещ бранд в сектора, компанията вече е предприела първите си стъпки. И се очаква съвсем скоро да стъпи на германския пазар. Следващите цели са Австрия и Испания. Освен това STILKA ще разшири производството си с гама от продукти, която да е изцяло за дома, което в някакъв момент ще включва и производство на халати и завивки. За момента се предлагат салфетки, покривки, престилки и торбички за съхранение изцяло от лен, който се внася от Европа.
Амбиция за предпочитан продукт в Европа
Българската компания има амбиция не само да излезе на чуждестранния пазар, но и да стане предпочитан продукт за дома в Европа.
С оглед на проучването, което сме направили на всички пазари в Европа смея да кажа, че като изключим най-големите като Zara Home и HM, мисля, че STILKA има потенциал да стане в топ 3 в този сектор, твърди Божидаров.
За момента компанията се е фокусирала върху онлайн продажби, но в бъдеще вероятно ще отвори и физически магазин.
Към момента планираме вместо да имаме физически магазин, на който да плащаме константен наем да се появяваме на различни пазари, където хората да могат да се докосват до нашите престилки“, споделя основателят на STILKA.