Cupffee, или как да се откажем от пластмасовите чаши

Иновацията, тръгнала от Пловдив, вече обикаля света

Cupffee, или как да се откажем от пластмасовите чаши

Снимка: Cupfee

3137 ~ 4 мин. четене
Автор: Яна Колева

Много от удобствата, с които човечеството свиква, започват да създават проблеми. Това стана и с пластмасата, която се превърна в един от най-големите замърсители на планетата – чрез приборите и съдовете  за еднократна употреба, по-голямата част от които въобще не се рециклира. Проблемът едва ли ще се реши със забрани и “обявяване война на...“, а чрез създаване на алтернативи и култивиране на нови навици у хората.

Made in BG

Cupffee е новото предложение за интелигентния консуматор, който съзнава нуждата от промяна в глобален мащаб. Компанията произвежда ядливи биоразградими чаши за кафе. Ето защо Cupffee е бизнес от ново поколение, носещ послание към хората с факта, че е едновременно иноватор при бързооборотните стоки и класически производител. „Пластмасовите опаковки започват да излизат от употреба и се заместват от опаковки от биосъобразни материали, чиято основна цел е да се редуцира голямото количество отпадъци. Именно нуждата от алтернативно решение на този проблем ни вдъхнови и така се роди идеята за Cupffee, която се превърна в наша мисия“, казват от компанията. 

Началото

Първата стъпка е да осъзнаеш какъв точно е проблемът, а втората – да намериш неговото решение. За основателя на Cupffee Мирослав Запрянов този проблем е огромното количество пластмасови чаши за еднократна употреба, които остават извън следващ цикъл на преработка. През 2014 г. той възражда стара своя идея и с подкрепа от приятели започва да я разработва и усъвършенства, докато не постига целта си – ядлива чаша с уникални характеристики.

Финансиране

Бизнесът стартира чрез влагане на лични средства за създаването на фирмата. Но скоро след това печели подкрепата на ангелски инвеститори. А с помощта на банков кредит през 2021 г. производството се автоматизира и разширява. Компанията и екипът се разрастват, отварят се нови хоризонти за развитие.

Технологията

Освен че е алтернатива на класическите чаши за еднократна употреба, продуктът има добавена стойност за клиента. Вафлените чаши не променят вкуса на кафето, а самите те са вкусни и затова са „бисквитката“ към всяка напитка. Чашите се произвеждат изцяло от натурални и екологично чисти суровини - предимно зърнени продукти. Технологията на производство е специфична и патентована. Машините са специално проектирани и разработени. Рецептата е фирмена тайна и гарантира качеството и характеристиките на продукта.

Патентна защита

Използването на патентни защити в днешно време е задължително, особено при иноваторски продукти. Затова всяка рецепта, дизайн и изменение на технологията в Cupffee се защитава по всички възможни начини.

Дистрибуторска мрежа

За да достигат до всеки клиент, Cupffee  изгражда дистрибуторска мрежа, която вече обхваща доста страни по света. Тази мрежа расте, появяват се нови партньорства, като сред големите клиенти са Lavazza, LIDL, Cathay Pacific. В цял свят българската Cupffee е единственият засега производител с автоматизирано производство на биоразградима вафлена чаша, годна за консумация, отговаряща на международни стандарти, уверяват нейните създатели. В момента се разработват няколко нови продукта, които скоро ще бъдат показани на пазара. „Ако срещнете Cupffee у нас или в чужбина с различно лого, то не е защото имаме конкуренти, а защото работим и с индивидуални и персонализирани етикети, направени по изискване на клиента“, уточняват от компанията.

Само небето е таван

„Защо трябва да има таван и граници? В Cupffee вярваме, че заедно можем да надминаваме всички очаквания. Иноваторското мислене ни отвежда отвъд всяко ограничение. През последната година и половина, например, увеличихме нашите производствени мощности десетократно. Представяте ли си какво ще се случи след още 5 години!?“, казват от компанията. На този етап никой не иска и да мисли да продава само машините и технологията, за да постигне мащаб. В Cupffee нямат съмнение, че България е привлекателно място за инвестиции и целта им е тук да изградят още по-голямо и по-модерно производство.

Пазарна експанзия

Пазарната експанзия е естествен процес за всяка компания. Клиентите сами ги търсят, преди някой от пловдивския екип да се е свързал с тях. И като се има предвид липсата на конкуренти, перспективите пред този бизнес са огромни. Намаляването на производствените разходи заради мащаба и високото качество на продуктите гарантират високи резултати. Добрата новина е, че очакванията на екипа се оказват по-малки от очакванията на клиентите и дистрибуторите на Cupffee. Изчисляват, че всеки ден в света се използват над 400 млн. чаши за еднократна употреба. Техните вафлени чаши може да заемат 1% пазарен дял, което само по себе си е голяма експанзия.

Cupffee се качи на борда на авиокомпанията на Обединените арабски емирства Etihad Airways. Въпрос на вкус и удобство, нали...

 Екипът на компанията

Вкусният начин да се пести

Ниската цена радва потребителя, но много често на даден продукт се гледа едностранчиво – просто като цена на продукт А спрямо цената на продукт Б. При сравняване на чашите Cupffee с порцеланови и стъклени аналози, се вижда, че при сервиране на каквато и да е напитка във вафления вариант се избягват разходи за измиване и сушене на ползваните чаши, пести се от препарати за миене... Има разходи за всяка чаша, сервирана в заведение. Не е за подценяване и опасността за пренасяне на вируси и бактерии чрез чашите за многократна употреба. При картонените съдове тези разходи ги няма, но те пък имат пластмасово фолио от вътрешната страна, което при висока температура се разтопява и попада в горещата напитка. Енергийните разходи за производството на една картонена чаша с размер, подобен на Cupffee, са почти 3,5 пъти по-високи, изчисляват създателите на вафлените чаши.

Подкрепи Economic.bg