Директор от времето на Станишев се върна начело на Летище София

Пламен Станчев заемаше поста от 2006 до 2010 г.

Директор от времето на Станишев се върна начело на Летище София
5346 ~ 2 мин. четене

Служебният министър на транспорт е сменил изпълнителния директор на Летище София. Новият изпълнителен директор е Пламен Станчев, заявиха за Economic.bg от пресцентъра на министерството. 

Досегашният директор на аеропорта Христо Щерионов се очакваше да бъде освободен следващата седмица, но заповедта му е била разписана по-рано. Щерионов е понижен от служебният министър и от днес заема поста на главен директор на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА), а досегашният шеф на ГД ГВА Иван Иванов ще заеме поста директор на дирекция „Авиационна безопасност" във въздухоплавателната администрация.

Пламен Станчев заемаше беше директор на Летище София в периода 2006-2010 г. Той беше назначен от кабинета на Тройната коалиция през 2006 г. и отстранен от първото правителство на ГЕРБ през 2010 г. заради множество сигнали за нарушения и злоупотреби. 

През август 2010 г. тогавашният министър на транспорта Александър Цветков освободи Пламен Станчев, който управляваше летището в продължение на 5 години, а за този период имаше проблеми със сметосъбирането, с броя на пътниците и с финансовите резултати на летището. Тогава не бяха посочени официални мотиви, но неофициално смяната бе продиктувана от множеството установени от различни институции нарушения и злоупотреби по време на неговото управление. 

Проверки на Агенцията за държавна и финансова инспекция от 2009 г. и на транспортното министерство от началото на 2010 г. отриха  сериозни нарушения от страна на ръководството, ощетили бюджета с мили. Одитите бяха изпратени на прокуратурата, но до дело така и не се стигна.

Проверката от началото на 2010 г. установи нарушения в две обществени поръчки на обща стойност 8.5 млн. евро, възложени от ръководството на "Летище София" ЕАД. Едната е за почистване на Терминал 2, а другата за изграждане на шумозащитен екран на площадка за изпробване на авиационни двигатели. 

Държавното обвинение проверяваше и случай с неотчитане на такси за преминаване на пътници през търговския ВИП на летището, които са ощетили дружеството с 2.24 млн. лв., описан в одит на АДФИ.

Името на Пламен Станчев бе замесено и в скандал със злоупотреби с огромни суми за процесуалния представител на летище София в арбитража с кувейтската компания МАК/АДМАК, която изгради новата писта на столичния аеропорт. Искът на кувейтците бе за 32 млн. долара и в последствие бе намален на половина.

Подкрепи Economic.bg