eBay стартира програма в подкрепа на българските търговци
С 25% са се увеличили българските търговци на платформата

© ECONOMIC.BG / eBay
~ 2 мин.
Платформата за електронна търговия eBay предлага на българските фирми нови възможности за износ на дребно за малкия и среден бизнес, като същеременно им предоставя повечето от услугите си безплатно, чрез програмата Always Open. Инициативата идва на фона на предизвикателствата по време на кризата, предизвикана от Covid-19.
За целта eBay е разработила нова програма за малките и средни бизнеси, които разполагат с над 100 различни артикула в инвентара си. Допуснатите до участие в програмата фирми ще получат безплатно абонамент за eBay Store в Premium или Megastore секциите за три месеца, достъп до програмата за обучение по експорт, 50 000 обяви до края на месец юли и възможност за персонално съдействие от съветник за развитие на бизнеса.
Програмата е добре дошла за търсещите алтернативни механизми за разширяване на бизнеса си и нови пазари. Интересът към износа е явен и при българските фирми – за последните три месеца броят на родните търговци в eBay например е нараснал с 25%.
По време на извънредното положение значително са скочили продажбите от български фирми в няколко основни категории продукти, като впечатление прави интересът към родна козметика. Продажбите на бои за коса например са се увеличили с 330%, тези на кремове и други продукти за кожата на краката с 35%, на подхранващите и пилинг маски с 678%, на стилизиращите продукти за коса с цели 2539%, а на кремовете за поддържане кожата на ръцете и ноктите – със 72%.
Други потребители предпочитат занаятите и готвенето – продажбите на продукти за печива и приготвяне на десерти са се увеличили с 1137%, а тези на играчките и минифигурките от типа на Lego са скочили с 477%. Друга успешна категория по отношение на експортните продажби е тази за оборудване и части за басейни с ръст от 410% в България.
Най-активните потребители, направили покупки от български търговци в eBay, са от САЩ, Великобритания, Германия, Италия, Франция и Испания – те са закупили общо над 700 000 артикула от март до май 2020 г.