Мария Габриел стартира кампания в подкрепа на културния туризъм

Преди дни ЕК пусна и туристическа платформа за безопасно пътуване в ЕС

Мария Габриел стартира кампания в подкрепа на културния туризъм

Снимка: Economic.bg/Архив

Кампания в социалните медии с цел популяризиране на културния туризъм в Европа стартира днес българският еврокомисар за иновациите, научните изследвания, културата, образованието и спорта Мария Габриел.

Кампанията е под надслов „Културата на Европа е близо до вас“ и цели да насърчи гражданите да посетят местни туристически дестинации и да се запознаят с тяхното културно и природно богатство. Кампанията ще включва и  фото конкурс в социалните медии, което ще предостави възможност на хората да споделят впечатления от свои посещения на културни забележителности в близост до дома или в друга европейска страна.

„Културният туризъм представлява 40% от европейския туризъм, а трима от четирима европееца избират къде да почиват или пътуват в зависимост от културните забележителности наоколо.  Секторите на културата и туризма бяха сред най-тежко засегнатите от кризата с коронавируса и е важно да ги подкрепим. Това лято можем да се насладим на местното културно и природно богатство, да съпреживеем местните културни събития. С кампанията, която стартирам, искам  да насърчим европейските граждани да преоткрият красотата и богатството на красиви места в близост до домовете им по сигурен и безопасен начин“, коментира Мария Габриел.

Кампанията надгражда обявената преди дни онлайн платформа Re-open EU. Тя представлява интерактивна карта за безопасно възобновяване на пътувания в ЕС, а целта ѝ е да помогне на хората да планират своите пътувания и почивки през лятото и след това, платформата предоставя информация в реално време за границите, наличните транспортни средства, ограниченията за пътуване, мерките за обществено здраве и безопасност, като например физическо дистанциране или носене на предпазни маски, както и друга практическа информация за пътуващите.

Според българския еврокомисар, културните дадености допринасят за по-доброто качество на туристическите дестинации и разнообразяват туристическо предлагане. „Акцентът на кампанията ни „Културата на Европа е близо до вас“ е да насърчим местния, националния, европейския аспект на културния туризъм, за разлика от далечните дестинации и масовия туризъм. Тази година имаме възможността да преоткрием и опознаем богатството и многообразието на културното наследство близо до нас“, заяви още Мария Габриел.

Коментари: 0