Facebook генерира по 8 млрд. гледания на клипове дневно
Това е двоен ръст спрямо април тази година

Качените и споделени клипове във Facebook, генерират средно по 8 млрд. гледания всеки ден, съобщи Марк Зукърбърг в разговор с инвеститори. Това е двоен ръст спрямо април тази година, допълва още основателят на социалната мрежа.
Средно 500 млн. души гледат клипове във Facebook всеки ден, което означава по 16 гледания на човек. Важно е да се уточни, че компанията брои за "гледан" клип, когато потребителят е видял минимум 3 секунди от него. Все пак ръстът е очевиден и практически хората прекарват 760 години в гледане на видео всеки ден.
Това означава, че за в бъдеще компанията ще може да привлича повече рекламодатели, което е основната й цел. Увеличеното потребление й дава и добра основа за преговори със създатели на съдържание, които да преминат към Facebook. За сега повечето от тях предпочитат YouTube.
Социалната мрежа провежда и множество тестове на различни допълнителни функции. Например алгоритъм, който да предлага сходни видео клипове на базата на информацията, която Facebook има за даден потребител. Разработва се и отделна видео секция, в която потребителите да виждат новинарски поток само от клипове, които са споделени от приятелите им, страниците и групите, в които членуват, които са популярни в социалната мрежа и по други критерии, съобщава TechCrunch.
Тества се и нова опция, подобна на мобилното приложение на YouTube, което извежда клипа в малък екран встрани и позволява сърфиране из другите секции на Facebook. В момента се разработва и софтуер, който да позволи на създателите на съдържание да блокират техни клипове, които са качени от други хора. Ще има и опция не да блокират клипове, а да поставят реклами и да получават дял от приходите.