Glovo придобива още две платформи за бърза търговия
Компанията за доставка на стоки и храна продължава да разраства мрежата си в Европа

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Компанията за доставка на стоки и храни Glovo продължава да разраства своята мрежа, придобивайки Lola Market в Испания и Mercadão в Португалия – платформи, които свързват потребителите със супермаркети, пазари за храни и магазини. По този начин испанската услуга ускорява стратегическото развитие на своето подразделение Q-Commerce (бърза търговия). С интеграцията на двата нови пазара тя се присъединява към сегмента на планираните седмични покупки с голям обем, предава Eleconomista.
През месец май тази година Glovo обяви знaчитeлнo paзшиpявaнe нa пpиcъcтвиeтo cи в Цeнтpaлнa и Изтoчнa Eвpoпa, ĸъдeтo пpидoби няĸoлĸo oт лoĸaлнитe плaтфopми нa Dеlіvеrу Неrо. B cдeлĸи нa oбщa cтoйнocт 170 млн. eвpo платформата дoбaви в пopтфoлиoтo cи бизнeca нa Fооdраndа в Бългapия и Pyмъния, ĸaĸтo и Dоnеѕі в Cъpбия и Чepнa гopa, Бocнa и Xepцeгoвинa, и ĸoмпaниятa Раuzа в Xъpвaтия.
Отделът Q-Commerce очаква да достигне годишна брутна стойност на транзакциите от над 300 милиона евро през 2021 г. – сума, която се очаква да се утрои до края на 2022 г. и да надхвърли 1 милиард евро.
Както Lola Market, така и Mercadão ще поддържат своите предприятия и ще работят независимо от Glovo. А Гонсало Соарес да Коста, настоящ изпълнителен директор на португалската компания, ще отговаря за ръководството на двете компании.
„Виждаме голям потенциал в покупките на храна при поискване, а Lola Market и Mercadão са референтни платформи в родните си страни. Като добавим двата пазара, ще можем да изградим още по-силни отношения със заведенията, с които си сътрудничим, като предлагаме по-цялостна услуга. И двете придобивания представляват голям напредък за нас, защото ще можем да покриваме всички видове и етапи на покупки в сегмента на храните“, посочва Оскар Пиер Микел, главен изпълнителен директор и съосновател на Glovo.
Луис Перес дел Вал Шериф, главен изпълнителен директор на Lola Market, заяви, че „сме изключително горди да започнем този нов етап с Glovo и Mercadão“. Той добавя, че този съюз ще даде на потребителите най-доброто преживяване при пазаруването на храни.