iPhone помогна на LG да излезе от негативната серия на загуби
Търсенето на панели расте по време на пандемията

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Южнокорейската LG Display отчете печалба за периода юли-септември, слагайки край на негативната поредица от шест тримесечия на загуба, пише Reuters. Една от причините за по-добрите резултатите са доставките за новата iPhone серия, другата е повишеното търсене на телевизори и лаптопи, за които компанията прави панели.
Производителят на дисплеи отчете оперативна печалба от 164 милиарда вона (145 милиона долара) за третото тримесечие, надскачайки прогнозата на 17 аналзиатори за 64 млрд. вона. За сравнение година по-рано компанията регистрира загуба от 437 милиарда вона за същия период.
Приходите на LG Display са се увеличили с 16% до 6.7 трилиона вона, казват от копмпанията.
Цената на основния продукт на компанията, 55-инчови LCD дисплеи за телевизор, се е покачила с 20% през третото тримесечие спрямо година по-рано, показват данни от WitsView, част от изследователския доставчик TrendForce. Анализаторите заявиха, че поскъпването идва, тъй като в световен мащаб се отчита нарастване на търсенето на телевизори и монитори от хора, които работят и учат дистанционно по време на пандемиията от Covid-19.
LG Display успя да отчете печалба благодарение на високите цени на панелите и на това, че заводът работи с по-висок капацитет за доставка на мобилни панели за новите модели iPhone на Apple“, каза анализаторът Пак Сън-сун от Cape Investment & Securities.
Пак споделя още, че настоящото търсене на дисплеи от Apple и други производители на смартфони вероятно ще се успокои след празничните пазарувания, което ще повлия на бъдещата печалба на LG Display.