Играта се заплита: Xbox е тук броени дни преди PS5
Microsoft пусна два нови модела на своята конзола в опит да улови пандемичния бум на разходите

© ECONOMIC.BG / Microsoft
Седем години след дебюта на предходната версия, Microsoft пусна два нови модела на конзолата Xbox, предава Reuters. С нея гигантът ще опита да улови пандемичния бум на потребителските разходи за игри.
Xbox Series X, която компанията определи като „най-мощната конзола в света“, ще се продава на дребно за 499.99 долара. А по-ниската версия Xbox Series S ще се продава за 299.99.
Критиците определиха като недостатък това, че Series S е по-малко мощна от „Х“ версията, както и с по-нисък капацитет за съхранение и липса на усъвършенствана графика за заглавия като „Devil May Cry 5“ на Capcom.
Конзолата Xbox ще се конкурира с PlayStation 5 на Sony, която път трябва да стартира в четвъртък. PS5 се счита за лидер в надпреварата поради натрупаната голяма база от фенове през годините и по-широката гама ексклузивни заглавия при старта.
Предварителните поръчки за конзолата стартира още в деня на дебюта, а от Microsoft отчитат най-високия клиентски интерес досега. Бройките се разпродадоха бързо, но от компанията успокоиха, че са предвидили още.
„Имаше някои ранни проблеми с веригата на доставки през първото / второто тримесечие заради затварянето на китайски производствени заводи вследствие на COVID, но оттогава те отново работят нормално“, каза анализаторът Морис Клейн от изследователската фирма Counterpoint.
Xbox Game Pass на Microsoft, абонаментна услуга с над 100 заглавия, включително чисто нови игри, се смята за най-голямото оръжие на компанията за намаляване на господството на PlayStation. Платформата бързо набра интерес и вече има над 15 милиона потребители. Въпреки това на Xbox ѝ липсват заглавия като „Halo“ и това е едно от бъдещите предизвикателства пред компанията, която е амбицирана да напредне в конкурентното гейминг състезание.