Италианската авиация е против празните места в самолетите

Страната въведе самостоятелно тази мярка, преди да има общо решение на ЕС

Италианската авиация е против празните места в самолетите

Снимка: Alitalia

1596 ~ 2 мин. четене
Италианската асоциация на летищните оператори Assaeroporti заяви днес, че предложенията да се запазят празни места в самолетите с цел социално дистанциране не би било приложимо, ако се налага само от Италия и би направило вътрешния сектор уязвим за чуждестранните конкуренти.

Италия, която беше засегната по-силно от коронавирусната криза в сравнение с много страни, миналата седмица прие указ, според който социалното дистанциране трябва да се прилага на летищата и в самолетите, съобщава Ройтерс.

Очаква се изпълнителният орган на Европейския съюз през следващия месец да представи набор от правила за безопасното възобновяване на пътуванията със самолет, когато блокадите заради коронаируса приключат, включително за социална дистанция по летищата и в самолетите. Все още обаче няма официални и общи правила.

Авиокомпаниите изразиха опасения, че подобни мерки могат да повлияят зле на рентабилността дълго след приключване на ограниченията за пътуване.

„Социалното дистанциране на борда на въздухоплавателните средства не е устойчиво“, заяви в изявление вицепрезидентът на Assaeroporti Викар Фулвио Кавалери, като добави, че всяка мярка, наложена само от Италия, ще наруши трафика към и от страната.

Assaeroporti заяви, че броят на пътниците, пътуващи към и от Италия, е намалял с 85% на годишна база през март до 2,082 милиона.

Италианската асоциация заяви, че процедурите за безопасност по целия свят не са хомогенни и могат да причинят проблеми.

„От съществено значение е мерките за превенция на здравето, приети у нас в рамките на летищата и въздухоплавателните средства, да са в съответствие с тези, определени или в процес на определяне на международно и европейско ниво“, се казва в съобщението.

Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), която представлява авиокомпаниите по целия свят, изчисли, че кризата може да струва на авиокомпаниите 314 милиарда долара.

Alitalia заяви, че вече спазва социалното дистанциране по отношение на полетите и ще прилага мерките във вътрешните полети, започващи от 4 май.
Подкрепи Economic.bg