Избраха най-магнетичните банки в България

Тези брандове имат най-голяма сила да привличат и задържат своите клиенти

Избраха най-магнетичните банки в България
ДСК, УниКредит Булбанк и Първа инвестиционна банка са банките у нас, които имат най-голяма сила да привличат и задържат своите потребители. Това стана ясно от второто издание на класацията „Магнетичните брандове“ на стратегическото звено в Saatchi&Saatchi - Brandworks и агенцията за маркетингови изследвания Pragmatica.  

Четвърта в класацията се подрежда ОББ, следвана от Райфайзенбанк и Централна Кооперативна банка. Седмо място в класацията клиентите дават на Юробанк България (Пощенска банка), осмо на Алианц Банк България, а девето и десето съответно на Сосиете Женерал Експресбанк и СИБАНК.

„Силните брандове са не просто добре познати, а имат цялостен и единен имидж, при който отделните елементи работят в синхрон и се допълват в едно общо възприятие за банката. Брандовете, постигнали това единство в представянето си, печелят трите лидерски позиции в класацията.“, споделя Росен Терзиев, стратегически директор на Saatchi Brandworks.



В сектор, асоцииран предимно с рационални избори, проучването измерва емпирично емоционалната нагласа на потребителите при избора на банка. Фокус на проучването са възприятията на потребителите относно банките – какво чувстват, как мислят, какво ги кара да предпочитат една банка пред  друга. Проучването се позовава на резултатите от онлайн изследване, проведено на национално ниво сред представителна извадка от 600 души.

Данните показват, че средно 31% от участвалите са неудовлетворени от своята банка, като в същото време, близо 90% от тях не биха сменили обслужващата си банка.

Дори да не предприемат действия към промяна, тези близо 1/3 от потребителите насочват разговора за съответната банка в негативна посока. "Подобен резултат влияе сериозно на имиджа на бранда, но също така представя и една възможност за промяна на възприятията на банката и подобряване дългосрочните взаимоотношения между бранда и потребителите.", според Георги Гавазов, управляващ партньор в Saatchi & Saatchi.

Първото издание на класацията „Магнетичните брандове“ представи топ 15 на най-магнетичните брандове кисело мляко, където лидер бе марката „Верея“. 
Коментари: 0