Как да намалим калориите без да променяме храната?

Добавяйки съставки можем да намалим калориите

Как да намалим калориите без да променяме храната?
Автор: Божидара Иванова
Редица проучвания показват, че желанието на хората да се хранят здравословно, започва да намалява още в първата седмица, в която решат да го правят. Едва 8% от хората наистина успяват да спазят обещанието си и да преобразят живота си, хранейки се здравословно. От началото на годината се отчита повишен интерес към здравословен тип храни, но с напредването на времето, той значително намалява. 

От foodpanda разкриват,ч е успехът се крие в детайлите и дори малки неща като промяна на гарнитурата към любимия бургер могат да свършат чудесна работа. Не е необходимо да се отказвате от висококалорични любими храни, тъй като те могат да доведат до желания отслабващ ефект, благодарение на няколко "магически" съставки, които оказват влияение на начина, по който тялото обработва калориите и мазнините.

Ето как можете да направите храната си питателна и дори да изгорите няколко калории:

1. Изключете дресинг сосовете от менюто си



Противно на всеобщото схващане, дресинг сосовете използвани от вериги ресторанти са много по-вредни от много висококалорични храни.

2. Намалете консумацията на сирене и кашкавал



Любимата ви пица ще продължи да е толкова вкусна и без толкова много кашкавал и сирене - вкусът ще се запази, но калориите ще се променят.

3. Консумирайте горчица вместо кетчуп или майонеза



Учени от Оксфорд са установили, че при консумация на 1 чаена лъжичка горчица може да се стимулира обмяната на веществата с до 25% в продължение на няколко часа след храненето.

4. Изберете кисело мляко вместо заквасена сметана



Киселото мляко и заквасената сметана си приличат по вкус и консистенция. Разликата отново е в приетите калории, които са около 5,5 пъти повече в полза на сметаната.

5. Изберете гуакамолето, за да овкусите храната си



Авокадото е уникална комбинация от есенциални мастни киселини, мононенаситени мазнини и антиоксиданти, които  помагат ускоряването на метаболизма. Изследване, публикувано в Nutrition Journal установява, че участниците, които ядат половин прясно авокадо на обяд отчитат 40% намаляване на желанието за ядене в продължение на часове след това.

6. Люти чушки за изпепеляващо усещане



Повярвайте, горенето, което усещате е не само в устат ви. Лютите чушки могат да загреят тялото така, че то да изгори допълнително от 50 до 100 калории. Следващият път, когато си поръчате бургер, пица или пиле, изберете лют сос като добавка.

7. Пикантни подправки



Подправките също са интересни добавки, които допринасят в изгарянето на мазнините. Черен или червен пипер, лют червен пипер или кимион са най-ефективни. Кимионът е широко използван в мексиканската, индийската и мароканската кухня. Освен всичко останало, те имат свойството да подтискат апетита. 

8. Добавете в менюто си omega-3 храни 



Заменете традиционния сандвич с такъв от сьомга - той е пълен с полезни мазнини и много подходящ да се комбинира със зеленчукови топинги, зеле и авокадо. Проучване доказва, че омега-3 в сьомгата и други подобни риби, подпомагат изграждането на мускулатурата, а колкото повече мускули имаш, толкова повече калории гориш.

9. Наздраве с чаша червено вино 



Заменете чаша кола с чаша червено вино - много по-здравословно е, по-малко калорично и определено много по-забавно. Доказано е, че червеното вино намалява растежа на мастните клетки в организма.

10. Тъмен шоколад



Въпреки, че шоколадът има много калории, тъмният шоколад съдържа антиоксиданти и съставки като биофлавоноиди, които насърчават загубата на тегло. Проучване установи, че консуматорите на черен шоколад са много по-слаби от хората, които предпочитат млечен.  Освен това, той спомага за предпазване от болести на сърцето и инсулти. Така че няма нужда да махате десерта от менюто си, просто го заменете с тъмен шоколад.
Коментари: 0