Катастрофален спад в доверието към бизнеса и правителствата

Притеснителните данни са резултат от социологическо проучване

Катастрофален спад в доверието към бизнеса и правителствата

Миналата година беше белязана от бедствия и лошо управление в световен мащаб, които включват мистериозни самолетни катастрофи, хакнати корпоративни данни, фалшифицирани валутни курсове и най-голямото огнище на вируса Ебола. Всички тези предпоставки тотално са сринали глобалното доверие в публичните институции и бизнеса, съобщава Reuters днес.

Проучването е направено от PR компанията US Edelman, а нейният собственик Ричард Еделман коментира, че всеобщото недоверие е в изумително голям мащаб и е продукт от непредсказуемите и невъобразими събития от 2014г. Изследването е проведено в периода 13 октомври – 24 ноември и отразява мненията на 27 000 човека.

Ежегодното проучване Edelman Trust Barometer, резултатите от което бяха оповестени само ден преди началото на  Световния икономически форум в Давос, днес показват рязък спад в доверието на хората към правителствата, бизнеса, медиите и дори неправителствените организации, което е спаднало с над 50% в две трети от държавите.

Списъкът на местата, където недоверието сред населението като цяло в момента е с господстващо положение, включва САЩ, Япония, Германия, Франция, Великобритания, Италия, Русия и Турция.

Неприятната картина ще бъде щателно обсъдена от близо 1500 бизнес лидери, които ще вземат участие на Световния икономически форум в Швейцарските Алпи от 21 до 24 януари.

Не само доверието в бизнес структурите е паднало след опитите на компаниите да си върнат част от позициите си след финансовата катастрофа от 2008г., но и вярата в изпълнителните директори като надеждни говорители претърпява крах за трета поредна година.

По-голямата част от анкетираните смятат, че технологичните иновации се случват прекалено бързо и са задвижвани от алчността на бизнеса, а не от желанието да направят света по-добър или технологията да служи на човечеството.

Безпокойство трябва да обхване и традиционните медии, които са застрашени от потребителските нагласи, които определят онлайн търсачките като по-надежден източник на информация от старите медии.

Потребителите искат по-силна регулация на бизнеса във всички основни отрасли, но не вярват, че политиците ще прилагат съответните правила.

Коментари: 0