Китай пусна първия автономен и „умен“ влак стрела
Той може да се движи със скорост до 350 км/ч

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Китай напредна с още една важна стъпка по отношение на своите мащабни планове за бързо разширение на железопътния транспорт. Докато тече отброяването на дните до зимните олимпийски игри в Пекин през 2022 г., новата високоскоростна железопътна линия с дължина 108 мили, свързваща столицата с олимпийския град Джанцзяку, вече е в експлоатация. Тя ще съкрати времето за пътуване между двата града от 3 часа на 47 минути.
Но това не е просто още един влак стрела.
Тази красота, част от китайската серия Fuxing, може да развива скорост до 350 км/ч без машинист. И Китай твърди, че е първата подобна в света.
Освен това новият влак е определен като първата в света "интелигентна" високоскоростна железопътна линия.
След около четири години изграждане, линията Jing-Zhang вече свързва Пекин, Янсин и Джанцзяку, като и трите града ще бъдат домакини на събития по време на предстоящите зимни олимпийски игри.
По маршрута има 10 гари, включително Badaling Chang Cheng, най-популярният участък от Великата китайска стена.
Но какво прави новия влак „умен“? Всеки вагон е оборудван с 5G мрежа, интелигентно осветление и 2718 сензора за събиране на данни в реално време и откриване на всички оперативни аномалии.
Днес Китай е дом на най-голямата в света високоскоростна железопътна мрежа, която се простира на около 35 000 километра, и най-бързият търговски влак - Шанхайския маглев. Той се движи с максимална скорост от 431 км/ч и свързва летище Шанхай Пудун и Лонгян в източната част на Шанхай.
Но това не е просто още един влак стрела.
Тази красота, част от китайската серия Fuxing, може да развива скорост до 350 км/ч без машинист. И Китай твърди, че е първата подобна в света.
Освен това новият влак е определен като първата в света "интелигентна" високоскоростна железопътна линия.
След около четири години изграждане, линията Jing-Zhang вече свързва Пекин, Янсин и Джанцзяку, като и трите града ще бъдат домакини на събития по време на предстоящите зимни олимпийски игри.
По маршрута има 10 гари, включително Badaling Chang Cheng, най-популярният участък от Великата китайска стена.
Но какво прави новия влак „умен“? Всеки вагон е оборудван с 5G мрежа, интелигентно осветление и 2718 сензора за събиране на данни в реално време и откриване на всички оперативни аномалии.
Междувременно всяка отделна седалка разполага със собствен контролен панел със сензорен екран и безжични докове за зареждане.
Въпреки че високоскоростните влакове по маршрута са автономни, на борда ще има машинист по всяко време. Влаковете могат автоматично да тръгват, спират и да се приспособяват към различните ограничения на скоростта между гарите.
Днес Китай е дом на най-голямата в света високоскоростна железопътна мрежа, която се простира на около 35 000 километра, и най-бързият търговски влак - Шанхайския маглев. Той се движи с максимална скорост от 431 км/ч и свързва летище Шанхай Пудун и Лонгян в източната част на Шанхай.