Клиентите на Starbucks знаят произхода на всяко кафено зърно в чашата си

Милениалите все повече се интересуват откъде идват храната и напитките, които консумират

Клиентите на Starbucks знаят произхода на всяко кафено зърно в чашата си

Снимка: Pexels

Енея Георгиева Автор: Енея Георгиева

Клиентите на Starbucks в САЩ вече могат да използват код от опаковките на продуктите, за да разберат откъде идват кафените зърна за тях, къде са изпечени и дори могат да получават съвети за варене на кафето от бариста, каза Мишел Бърнс, старши вицепрезидент на компанията за глобалните кафе, чай и какао. На фермерите ще бъде даден обратен код, за да могат най-накрая да проследят своята продукция, пише Bloomberg.  

Новият инструмент, предоставен от Microsoft, използва блокчейн технологията и ще позволи на Starbucks да споделя с клиентите си данни за проследяване, които събира повече от десетилетие. Това също така ще помогне на компанията да привлече устойчиво настроени млади потребители, много от които се стичат до малки занаятчийски магазини, където кафето се пече в задната част на магазина. 

Успяхме да проследим всяко зърно, което купуваме, от коя ферма идва и събираме тази информация от почти две десетилетия", сподели Бърнс.

Милениалите все повече се интересуват откъде идват храната им, как се отглежда и дали тя се произвежда по устойчив и етичен начин. Това принуждава някои от най-големите световни хранителни компании и търговци на селскостопански стоки да бъдат по-прозрачни по отношение на своите вериги за доставки.  

Земеделските производители също ще получат достъп до инструмента. И за това не се нуждаят от смарт телефон или камера. Уебсайтът за проследяване може да бъде достъпен от всеки лаптоп или десктоп, а кодът може да бъде въведен и ръчно. Това ще позволи на производителите да разберат докъде стига продукцията им, независимо дали притежават голяма ферма в Бразилия или са малки стопани в африкански държави като Етиопия или Руанда.  

Инструментът все още не е наличен за пакетчета с кафе Starbucks, закупени извън лицензирани магазини или при закупуване на кафе в чаша. На въпроса дали операторът на веригата за кафе има някакви планове да разшири това, Бърнс отговори: „Ние едва започваме“ 

Коментари: 0