„Еднорозите“ в САЩ се увеличават
Пандемията даде тласък на продажбите в финтех индустрията

© ECONOMIC.BG / Pexels
Пандемията от COVID-19 се оказа добра възможност за част от бизнеса в Съединените щати да увеличи многократно пазарната си капитализация. Divvy, компанията за финансови технологии, която предлага корпоративни карти и софтуер за управление на разходите на малкия бизнес, заяви, че сега се оценява на 1.6 млрд. долара след набиране на средства от инвеститори, включително PayPal Holdings Inc, пише Bloomberg.
Кръгът за набиране на средства от 165 млн. долара, който включва и участие на NEA и Pelion Venture Partners, е направил Divvy еднорог, което означава, че оценката на компанията е над 1 млрд. долара. Хиляди малки предприятия са затворили за постоянно по време на пандемията, след като са били принудени да спрат дейността си с цел ограничаване разпространението на COVID-19. За тези, които остават, достъпът до капитал и придобиването на контрол над финансите са от първостепенно значение.
Търсенето на продукти на Divvy нараства по време на пандемията, като месечните абонаменти се увеличават с 500% от март насам, се казва в изявление на компанията във вторник.
Малкият бизнес е гръбнакът на Съединените щати и нашият софтуер играе важна роля, за да гарантира, че тези компании не само оцеляват, но и процъфтяват при тези условия“, заяви главният изпълнителен директор на Divvy Блейк Мъри в имейл.
Divvy казва, че технологията ѝ е предназначена да намали времето, необходимо на мениджърите за обработка на отчетите за разходите. Компанията предоставя своя софтуер безплатно, като поема малка част от таксата, която търговците плащат на банките всеки път, когато клиент използва една от картите на Divvy. Съвсем наскоро компанията се насочи върху изграждането на своите предложения, фокусирани върху плащането на сметки.