КЗП започва масирани проверки в зимните курорти
Хората, които имат проблеми с полети по празниците, да се обърнат първо към съответната авиокомпания на летището, съветва Маргаритов

© ECONOMIC.BG / Economic.bg
~ 2 мин.
Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва засилени проверки с МВР и други институции в заведенията и хотелите в зимните курорти, съобщи председателят Димитър Маргаритов, цитиран от БНР.
Съоръженията за ски туризъм и ски пистите ще бъдат проверявани в партньорство с Държавната агенция по метрология и технически надзор. Целта е да бъде гарантирано на потребителите, че ще получат избраните от тях услуги при договорените условия.
По думите на Маргаритов подвеждащата информация в офертите за настаняване е нелоялна търговска практика, а голяма част от оплакванията на потребителите са именно от този тип. Често се случва търговецът да обещава различни допълнителни услуги, които после не е в състояние да предостави.
„Нашите съвместни проверки с другите институции са ефективни, първо – защото не искаме да създаваме излишни неудобства като всеки ден имат по някой, който да ги проверява. И второ, една комплексна проверка е гаранция и за по-пълноценно разкриване на истината и за избягване на корупционни рискове”, обясни председателят на КЗП.
Той подчерта, че се налагат глоби при нарушения, но най-голямата санкция според него e отношението на хората към нелоялните търговски практики.
Маргаритов посъветва хората, които имат проблеми с полети по празниците, да се обърнат първо към съответната авиокомпания на летището. „Ако няма реакция и са в чужбина, да потърсят нас – ние работим с Европейския потребителски център, или дипломатическите представителства в съответните държави”, поясни още той.
Председателят на КЗП, заяви, че е важно да се пазят билетите и всички останали документи, необходими при подаване на жалба. „Когато закъснението е повече от определено време, потребителите имат право на настаняване в хотел. Авиокомпанията трябва да осигури премаршутиране, което да се случи така, че да могат да достигнат до крайната дестинация, макар и с известно закъснение. Не на последно място трябва да знаем, че те имат право и на обезщетения за това, че са претърпели вреди от закъснението”, каза той и допълни, че същото важи и при изгубени куфари.
„Ако имат възможност да докажат конкретните размери на това, което се е намирало в техния багаж, имат право на обезщетение, което може да достигне и до 1200 евро”, добави Маргаритов.