Meta въвежда чатботове с личности в Instagram и Facebook
Хората ще могат да водят човешки дискусии с изкуствения интелект

Снимка: Depositphotos
Meta може да пусне задвижвани от изкуствен интелект (AI) чатботове в своите услуги, включително във Facebook и Instagram, още следващия месец. Така компанията иска да даде на потребителите нов начин за търсене и получаване на препоръки в опит да се ангажират по друг начин с нейните продукти, съобщи Financial Times.
Позовавайки се на разговори с трима вътрешни източници от компанията, FT отбелязва, че Meta проектира прототипи на чатботове, които могат да водят човешки дискусии с потребителите.
Социалният медиен гигант дори проучва чатбот, който говори като американския президент Ейбрахам Линкълн и друг, който дава съвети за пътуване в стила на сърфист. Целта на тези чатботове е да предоставят нова функция за търсене, както и да правят препоръки.
Новината идва в момент, в който ръководителите на Meta са се фокусирали върху задържането на потребителите на новото текстово приложение Threads, след като то загуби повече от половината си членове в седмиците след пускането му на 5 юли.
Meta отказа коментар по темата.
Предстоящото стартиране може да помогне на Meta да се конкурира на два фронта. От една страна, вградените чатботове могат да бъдат начин за повишаване на ангажираността с услуги като Facebook и Instagram в лицето на конкуренцията от подобни на TikTok. От друга страна, чатботовете могат да служат като демонстрация на възможностите на AI на Meta, тъй като се конкурира с OpenAI, поддържан от Microsoft, и Bard на Google.
Изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг преди време заговори за плановете си да вгради „AI персони“ в продуктите на компанията. През февруари той обяви създаването на нова продуктова група, фокусирана върху генеративния AI.
В по-дългосрочен план ще се фокусираме върху разработването на AI персонажи, които могат да помогнат на хората по различни начини“, пише Зукърбърг. „Ние проучваме изживявания с текст (като чат в WhatsApp и Messenger), с изображения (като креативни Instagram филтри и рекламни формати) и с видео и мултимодални изживявания.“
Компанията майка на Facebook отчете ръст на приходите от реклама в отчета си миналата седмица, прогнозирайки приходите за третото тримесечие над пазарните очаквания.
Компанията се възстановява от тежката 2022 г., подхранвана от шума около нововъзникващите AI технологии и стремежа към икономии, при които тя освободи около 21 000 служители от миналата есен.