На какво се дължи грандиозният успех на луксозната марка Miu Miu?
Някога считана за по-малка сестра на основната марка Prada, Miu Miu вече две поредни години оглавява внимателно наблюдаваната класация на сайта за електронна търговия Lyst

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Миуча Прада, наричана просто Миу от роднините си, изгражда стратегията на модна къща Prada – лидер в кожената индустрия, основана от дядо ѝ, известна с прогресивните си възгледи и ексцентрична естетика.
Сега Miu Miu, марката, която Миуча стартира през 1992 г., вдъхновена от същите ценности, не се поддава на спада в луксозния сектор и регистрира впечатляващи продажби.
La signora Prada, както я наричат в бранша, заслужава всички възможни похвали, твърдят вътрешни източници от луксозната индустрия пред Financial Times.
Miu Miu регистрира 105% скок в продажбите през третото тримесечие на тази година, тласкайки съпоставимите продажби на базираната в Милано компания-майка с 18% нагоре спрямо година по-рано. Нетните приходи на Prada Group, която е регистрирана в Хонконг, са нараснали с 18% до 3.8 милиарда евро през първите девет месеца на годината в сравнение със същия период на 2023 г.
Резултатите идват в момент, когато конкуренти като Gucci отбелязват спад в продажбите, каращ френския собственик Kering да отправи няколко предупреждения относно финансовите резултати.
Андреа Гера, който пое поста на главен изпълнителен директор на Prada Group от Миуча Прада и съпруга ѝ Патрицио Бертели в началото на 2023 г., заяви пред анализатори миналия месец, че растежът на Miu Miu се дължи на „силната ѝ гледна точка“.
Действията по наемането на Раф Симънс за съдизайнер за основната марка Prada е позволило на Миуча да се съсредоточи върху проектирането на модните линии на Miu Miu. Оттогава тя се се превръща от марка, насочена към по-младите потребители, в марка за „тези, които са млади по дух“.
По-малката сестра на Prada
Някога считана за по-малка сестра на основната марка Prada, Miu Miu вече две поредни години оглавява внимателно наблюдаваната класация на сайта за електронна търговия Lyst за най-търсените модни марки. Тя е насочена към много по-разнообразна група потребители, на много по-висока цена отпреди десетилетие.
Самата Миуча Прада е известна с особените си вкусове.
В интервю дизайнерката твърди, че „грозното е привлекателно“ и не се страхува да накара супермоделите Кейт Мос и Амбър Валета да дефилират в нелицеприятни модели на ревюто от 1996 г. „Банална ексцентричност“.
В същото време силният ръст там също е подхранван от посещенията на китайски туристи, твърдят анализатори. Междувременно обаче, потребителите продължават да подкрепят Prada с нейните провокативни дизайни и наблягане на аксесоарите, включително хитовите балетни обувки и свежия подход към традиционните кожени чанти на Miu Miu, които се оказват популярни сред китайските клиенти
През последните няколко години марката също така удвои разходите си за социални медии в Китай, като използва популярни местни платформи като Little Red Book, за да продава, включително чрез събития, предавани на живо.
Вътрешен източник коментира, че въпреки че Prada и Бертели, който сега е председател на групата, са имали „неприязън“ към платформите за социални медии, но дигиталната стратегия за Китай показва как са „достатъчно далновидни, за да увеличат максимално присъствието в социалните медии по най-добрия начин“.
Самата Prada няма присъствие в социалните медии.
Миналата година 85-годишната китайска актриса У Яншу беше включена сред група знаменитости от поколението Z в поредицата късометражни филми „Женски приказки“ на Miu Miu.