На какво се дължи грандиозният успех на луксозната марка Miu Miu?
Някога считана за по-малка сестра на основната марка Prada, Miu Miu вече две поредни години оглавява внимателно наблюдаваната класация на сайта за електронна търговия Lyst
Миуча Прада, наричана просто Миу от роднините си, изгражда стратегията на модна къща Prada – лидер в кожената индустрия, основана от дядо ѝ, известна с прогресивните си възгледи и ексцентрична естетика.
Сега Miu Miu, марката, която Миуча стартира през 1992 г., вдъхновена от същите ценности, не се поддава на спада в луксозния сектор и регистрира впечатляващи продажби.
La signora Prada, както я наричат в бранша, заслужава всички възможни похвали, твърдят вътрешни източници от луксозната индустрия пред Financial Times.
Miu Miu регистрира 105% скок в продажбите през третото тримесечие на тази година, тласкайки съпоставимите продажби на базираната в Милано компания-майка с 18% нагоре спрямо година по-рано. Нетните приходи на Prada Group, която е регистрирана в Хонконг, са нараснали с 18% до 3.8 милиарда евро през първите девет месеца на годината в сравнение със същия период на 2023 г.
Резултатите идват в момент, когато конкуренти като Gucci отбелязват спад в продажбите, каращ френския собственик Kering да отправи няколко предупреждения относно финансовите резултати.
Андреа Гера, който пое поста на главен изпълнителен директор на Prada Group от Миуча Прада и съпруга ѝ Патрицио Бертели в началото на 2023 г., заяви пред анализатори миналия месец, че растежът на Miu Miu се дължи на „силната ѝ гледна точка“.
Действията по наемането на Раф Симънс за съдизайнер за основната марка Prada е позволило на Миуча да се съсредоточи върху проектирането на модните линии на Miu Miu. Оттогава тя се се превръща от марка, насочена към по-младите потребители, в марка за „тези, които са млади по дух“.
По-малката сестра на Prada
Някога считана за по-малка сестра на основната марка Prada, Miu Miu вече две поредни години оглавява внимателно наблюдаваната класация на сайта за електронна търговия Lyst за най-търсените модни марки. Тя е насочена към много по-разнообразна група потребители, на много по-висока цена отпреди десетилетие.
Самата Миуча Прада е известна с особените си вкусове.
В интервю дизайнерката твърди, че „грозното е привлекателно“ и не се страхува да накара супермоделите Кейт Мос и Амбър Валета да дефилират в нелицеприятни модели на ревюто от 1996 г. „Банална ексцентричност“.
В същото време силният ръст там също е подхранван от посещенията на китайски туристи, твърдят анализатори. Междувременно обаче, потребителите продължават да подкрепят Prada с нейните провокативни дизайни и наблягане на аксесоарите, включително хитовите балетни обувки и свежия подход към традиционните кожени чанти на Miu Miu, които се оказват популярни сред китайските клиенти
През последните няколко години марката също така удвои разходите си за социални медии в Китай, като използва популярни местни платформи като Little Red Book, за да продава, включително чрез събития, предавани на живо.
Вътрешен източник коментира, че въпреки че Prada и Бертели, който сега е председател на групата, са имали „неприязън“ към платформите за социални медии, но дигиталната стратегия за Китай показва как са „достатъчно далновидни, за да увеличат максимално присъствието в социалните медии по най-добрия начин“.
Самата Prada няма присъствие в социалните медии.
Миналата година 85-годишната китайска актриса У Яншу беше включена сред група знаменитости от поколението Z в поредицата късометражни филми „Женски приказки“ на Miu Miu.