6 от най-големите строителни компании у нас искат да строят Ботевград-Мездра за над 300 млн. лв.
Цената за двата лота от търга обаче \"не е пределна\", посочват от пътната агенция
Шест от най-големите строителни компании у нас са подали оферта за изграждане и реконструкция на 33-километровия участък от Ботевград до Мездра на стойност над 300 млн. лв., информират от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Отсечката е част от главния път Е-79 в Северозападна България, а търгът беше рестартиран през есента, след като беше пуснат през март и се провали заради технически пропуски.
Строителството на пътя между Мездра и Ботевград е обособено в два участъка - Лот 1 (19.3 км) и Лот 2 (13.4 км). Общата стойност на участъка и за двата лота е близо 302 млн. лв. без ДДС. От АПИ обаче уточняват, че цената на двата лота „не е пределна“, което означава, че това може и да не бъде крайната цена на пътя.
Отворените оферти по реда на постъпването им в деловодството на Агенция „Пътна инфраструктура“ са на:
• „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД;
• ДЗЗД АККОРД КЪНСТРАКШЪНС, с участници в дружеството: „АККОРД СТРОИТЕЛНО ПРОМИШЛЕНА ИНВЕСТИЦИОННА КОРПОРАЦИЯ” АД и „ЕР КЪНСТРАКШЪНС” ООД:
• „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД;
• „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“АД;
• ДЗЗД „МБ Лот 2 - 2019”, с участници: „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО - БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ВАХОСТАВ-СК“ а.с.
• Обединение „ГЕОПЪТ ЛОТ 2“, с участници: „Геострой“ АД и „Пътстрой-92“ АД.
„За първи път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на двата участъка от пътя ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок“, пишат още от пътната агенция.
Според плановете на АПИ пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м, т. е. двойно по-широко от настоящото, тъй като в момента има по една лента за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо.
По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и „Ботевград“. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н.
Срокът на изпълнение на обществената поръчка е 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.