Пандемията стопира възхода на Gucci
Приходите на компанията за четвъртото тримесечие се свиха повече от очакваното
Приходите от продажби на луксозната марка Gucci за четвъртото тримесечие са се понижили повече от очакваното. Това се случи, след като ограничителните мерки срещу COVID-19 в Европа бяха удължени и компанията реши да въведе нова бизнес стратегия, пише Bloomberg.
Приходите на италианския бранд са се свили с 10% на сравнима база до 2.28 млрд. евро за трите месеца от октомври до декември. Анализаторите очакваха понижение от 7.2%.
През есента Gucci реши да намали отпечатъка си в търговията на едро, надявайки се, че тази стратегия ще й помогне да контролира по-добре имиджа си и цените на продуктите. Анализаторите предупредиха, че този ход ще засегне сериозно приходите на компанията за последното тримесечие, но управлението не се съобрази с тях.
Освен смяната на бизнес курса, подновените блокади в Европа, които затвориха физическите магазини, отнеха милиони долари приходи на компанията. Пред репортери главният финансов директор Жан-Марк Дюпле заяви, че негативните тенденции в региона са се запазили и в началото на годината.
Пандемията сложи край на годините на растеж на италианския бранд, който почти достигна 10 млрд. евро годишни приходи през 2019 г. Под ръководството на главния изпълнителен директор Марко Бизари и на творческия директор Алесандро Микеле приходите се увеличиха повече от два пъти между 2015 и 2019 г. Популярността на марката в Instagram – ключова платформа за любителите на модата – също преживя бум, а последователите ѝ изпревариха по брой тези на конкурента Louis Vuitton.
Дюпле поясни, че марката е особено популярна в Китай, но европейската клиентска база е по-слаба, което е видно и по продажбите. Той добави, че компанията работи по няколко нови стратегии, с които да излезе от кризата.