Печалбите на Samsung „вехнат“ заради липсата на иновации
Флагманът Galaxy S9 не успява да спечели потребителите
~ 2 мин.
През второто тримесечие Samsung Electonics вероятно ще отбележи най-ниския си ръст на печалба от повече от една година, пише Reuters. Причината се крие в слабите продажби на премиум смартфоните от серията Galaxy, които явно са толкова слаби, че ще успеят да хвърлят сянката си дори върху супер доходоносния бизнес с чипове на гиганта.
Продажбите на смартфоните Samsung регистрираха спад от 2% още през първото тримесечие на годината. Сега анализаторите очакват негативната тенденция да се запази и в периода април-юни. Една от причините е, че потребителите посягат към по-евтини, но сполучливи и функционални устройства като моделите на китайската Xiaomi.
Всичко това подлага глобалното лидерство на Samsung пред Apple на сериозен натиск. Междувременно най-новият iPhone X надхвърли пазарните очаквания на фона на липсата на технологични иновации в моделите на Samsung.
„Мобилните телефони на Samsung не са достатъчно атрактивни, за да провокират клиентите да харчат повече пари“, обяснява Сон Мин-су, анализатор в HI Investment & Securities.
Флагманът Galaxy S9 дебютира през март. Той може да се похвали със значително софтуерни подобрения, но с малко технологичен чар. Компанията е на път да продаде по-малко бройки от него през годината на появата му спрямо предшественика Galaxy S8 през 2017 г.
Очаква се, че това ще повлияе негативно върху ръста на печалбата. Корейският гигант ще обяви тримесечните си резултати за периода април-юни този петък.
Анализаторите очакват оперативната печалба на конгломерата да достигне 14.9 трлн. вона (13.3 млрд. долара) за второто тримесечие. Това би било с 5.7% повече от тази, регистрирана година по-рано, но по-малко от рекордните 15.6 трлн. вона, записани през предходния период до март.
Акциите на Samsung са се сринали с 9% от началото на годината.