5 перспективи за развитие, присъщи за милениум поколението

Днешното поколение гради икономиката по собствен образ

5 перспективи за развитие, присъщи за милениум поколението

Снимка: Pexels

3728 ~ 2 мин. четене
Мнозина определят поколението на хилядолетието, тъй нареченото „милениум поколение“, като лениво и пристрастено към мобилните устройства. Също толкова вярно е обаче, че неговите представители често са добре образовани и имат потенциала да се окажат най-предприемчивите хора от доста време насам. 

Няма как всички да се сложат под общ знаменател, но смело може да се каже, че младежите от новото поколение нерядко разчупват стереотипите за професионалните перспективи пред себе си.  Сред тях има все повече хора, които дръзват да потърсят различни и уникални възможности за работа отвъд добре познатата логика на корпоративната йерархия. 

Като всяко следващо поколение и това променя икономиката според собствените си представи. В следващите редове може да прочетете пет, присъщи за милениум поколението, перспективи за професионално развитие:

1. Неконвенционални инвестиции

Преминало през Голямата рецесия и преживели последвалите съкращения и други подобни спасителни за икономиката, но в ущърб за индивида, операции, милениум поколението е по-скоро скептично настроено към борсовия пазар. Разбира се, има и други начини да се инвестира, стига да има какво. Една от най-добрите възможности за милениумите са недвижимите имоти. Те често избират да инвестират и в идеи, свързани с иновации и технологии.

2. В името на каузата

Днешните млади, може би повече от всяко друго поколение, правят впечатление с желанието си да са част от по-голяма социално значима кауза. Те често се включват в благотворителни инициативи или споделят зелени идеи. В тази връзка не е случайно, че се стремят към компании, изповядващи същите ценности. 

3. С устрем към звездите – буквално 

Само преди няколко години идеята, че някой, който не работи за НАСА или Европейската космическа агенция, ще стигне до Луната, беше нечувана и дори налудничава. Днес обаче частни компании като SpaceX и BlueOrigin инвестират милиарди в собствени космически пътувания. Това е и ново поле с огромен потенциал за развитие пред младите. 

4. Под влиянието на смартфона

Навлизането на интернет и смарт устройствата в живота ни също отвори нови ниши за равитие. За по-възрастните хора е трудно да вникнат в понятието „знаменитост в социалните медии“, но днес такива се раждат постоянно. Десетки влогъри натрупаха състояние и изградиха кариери било то като видео анализатори по дадена тема, или актьори и пътешественици. Разбира се, това не е толкова лесно, колкото изглежда на пръв поглед и изисква задълбочаване в определена сфера, добро познаване на съвременните медийни канали, нюх и късмет. 

5. Да изчистиш планетата

Екологичното самосъзнание отдавна не е присъщо единствено на някогашните хипита, които прегръщаха дърветата. Под обществения натиск именно на днешното поколение редица големи корпорации все повече възприемат екологични и зелени идеи, които превръщат в своя визия за развитие. 
Коментари: 0