Радев: Чувствам се притиснат, затова спрях поръчката за поддръжка на телефон 112
Според вътрешния министър фирмата иска прекалено висока цена и се възползва от предстоящото Председателство

~ 2 мин.
Министърът на вътрешните работи Валентин Радев е спрял обществената поръчка за поддръжка на спешния телефон 112, защото се е почувствал притиснат от фирмата, която досега отговаряше за тази дейност, и която единствена може да продължи да го прави. Според него в поръчката „имаше слабости“, като основна слабост той изтъкна прекалено високата цена, която е искана.
Призовавам фирмата да бъде по-конструктивна с нас. Да не се подвеждат, че идвайки Председателството, могат да ни притискат с неприемливи условия“, каза Радев по време на пресконференция.
Все пак Радев благодари на фирмата, тъй като тя се е отзовала на молбите на ведомството да продължи да поддържа спешната линия, без да има договор, който изтече на 14 август. „Но до половин - един месец ще стигнем до край на преговорите и ще сключим договор. Ще имаме действаща система 112“, добави министърът.
„Усещам се притиснат като министър от тези, които досега са изпълнявали задълженията си по този договор. Имаме известни слабости в министерството назад във времето, тъй като не са плащани пари за поддръжка. От експертизата, която имам, в момента правим така, че се договаряме с представител на небългарска фирма, които са вършили нещата досега, да продължават да ги вършат без това да е в ущърб на гражданите“, каза още Радев.
Той изнесе статистика, според която за последния месец и половина са приети над 600 хил. спешни обаждания, а линейките са се объркали само при около 130 от случаите – не са намерили адрес или нещо друго. „Дори не мога да сметна какъв процент е това. Попада в статистическата грешка. Ако за някого това е проблем, за мен не е“, каза министърът.
Призовавам фирмата да бъде по-конструктивна с нас. Да не се подвеждат, че идвайки Председателството, могат да ни притискат с неприемливи условия“, каза Радев по време на пресконференция.
Все пак Радев благодари на фирмата, тъй като тя се е отзовала на молбите на ведомството да продължи да поддържа спешната линия, без да има договор, който изтече на 14 август. „Но до половин - един месец ще стигнем до край на преговорите и ще сключим договор. Ще имаме действаща система 112“, добави министърът.
„Усещам се притиснат като министър от тези, които досега са изпълнявали задълженията си по този договор. Имаме известни слабости в министерството назад във времето, тъй като не са плащани пари за поддръжка. От експертизата, която имам, в момента правим така, че се договаряме с представител на небългарска фирма, които са вършили нещата досега, да продължават да ги вършат без това да е в ущърб на гражданите“, каза още Радев.
Той изнесе статистика, според която за последния месец и половина са приети над 600 хил. спешни обаждания, а линейките са се объркали само при около 130 от случаите – не са намерили адрес или нещо друго. „Дори не мога да сметна какъв процент е това. Попада в статистическата грешка. Ако за някого това е проблем, за мен не е“, каза министърът.