Робот помага на пътниците на летището и носи куфарите

Той ще заработи по-късно през годината на някои от големите международни лелища

Робот помага на пътниците на летището и носи куфарите
916 ~ 1 мин. четене

Вече всеки може да се възползва от личен асистент на летището - само че не човек, а робот. Авиокомпания KLM Royal Dutch Airlines, холандския национален авиопревозвач, тества своя Care-E - син робот, който придружава пътниците до изхода за самолета и дори носи куфарите. Той ще бъде пуснат по летищата JFK в Ню Йорк и San Francisco International по-късно през 2018 г.

Въпреки че Care-E е продукт на нидерландска авиокомпания, няма да ви се налага да говорите холандски - или английски - за да управлявате робота. Според КЛМ, Care-E използва "разнообразие от познати невербални звуци", за да взаимодейства с пътниците. 

За начало, Care-E ще сканира вашата бордна карта. Роботът може да пренася до 35 кг. багаж и да се движи до вас с около 3 мили в час (средната скорост на ходене на хората).

Благодарение на технология за изкуствен интелект, Care-E ще има достъп до данни в реално време. Например, роботът ще знае дали изходът на самолета ви е променен и съответно да ви пренасочи към новия.

Това обаче не е първият случай, когато на летищата се ползва робот или подобна на робот машина. На летището в Сеул и на Ла Гуардия в Ню Йорк са правени тестове с гидове-роботи, с различни нива на успех.

И самата KLM досега също е ползвала различни технологии в помощ при пътуване. Авиокомпанията преди това е експериментирала с андроид на име Спенсър в родната си база, летище Шипхол в Амстердам.

За разлика от Care-E, Спенсър не можеше да носи чанти.
 

Подкрепи Economic.bg