Подкаст | Сапуни с кауза, или как социалната отговорност се превръща в бизнес модел
Лина Андреас създава Baba’s Soapery с идеята да подпомага хората от Северозападна България
© ECONOMIC.BG / Brain Spot
В първия епизод от третия сезон на подкаста „Едно наум“ ви срещаме с Лина Андреас, основателка на Baba’s Soapery.
Със страст към природосъобразния начин на живот и ангажираност към социалната промяна, Лина е създала нещо повече от бизнес – чрез нейната дейност се подкрепят възрастни хора от най-бедния района на България – Северозападният.
Сапуни с кауза
Идеята да създаде натурални занаятчийски сапуни хрумва на Лина през 2016 г., а Baba’s Soapery се появява на бял свят през 2018 г.
Аз съм трето поколение сапунджия. Моята идея беше да запазя автентичността на производството, но да направя по-съвременен продукт“, разказва тя пред Economic.bg.
Първоначално са произвеждани само сапуни, но в последствие Лина разширява гамата от продукти, като добавя лосиони за тяло, балсами за устни в биоразградими опаковки, твърди шампоани за коса.
Имам идея да създам подаръчни кутии, както и такива, които човек ги взима вкъщи и създава нещо сам. Но това са планове, които най-вероятно ще можем да реализираме следващата година.“
Освен че запазват българския занаят по създаването на сапуни жив, Baba’s Soapery има и социална мисия.
При продажбата на всеки продукт се дарява процент от стойността му в помощ на възрастни хора от най-бедния район на България.
Нашата марка подкрепя „Проект Северозапад“ – благотворителна организация с мисията да помага на хората от северозападния край да живеят достойно, независимо и с перспективи за развитие“, казва Лина.
От тази година във фокуса на социалната кауза на занаятчийските сапуни на Лина се включват и Родопите.
Иска ми се да наблегнем на помощ и в този район. Там също върви процес по обезлюдяване на много места.“
Европейско финансиране
Baba’s Soapery успява успешно да създаде собствен сайт и да покрие маркетинговите си цели благодарение на европейски средства за сближаване.
Компанията печели безвъзмездно финансиране в размер на 19 700 лв. за проект „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия“.
Проектът се финансиране от Европейския съюз чрез инструмента NextGenerationEU (Национален план за възстановяване и устойчивост).
Процесът по кандидатстване беше доста по-ясен спрямо това, което си бях представяла. Смятам, че ползите са повече от административните пречки“, казва Лина.
С получените европейски средства Baba’s Soapery създава собствен сайт и успява да рекламира своите продукти в платформата TikTok.
Определено съм отворена към идеята да участвам отново в европейска програма, защото видях, че процесът е доста по-ясен спрямо това, което си бях представяла.“
Целият разговор между журналиста Габриела Махлелиева и Лина Андреас, която превръща социалната отговорност в бизнес модел, можете да чуете в първия епизод от третия сезон на подкаста "Едно наум".