Седмични бизнес новини: Първите аутлет градче и завод за батерии в България; Бизнесът и CBAM
Стратегическата сделка на ITF на горещия пазар на бързи кредити; Пазарът на събития вече не се измерва с билети, а с доверие и съдържание

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Започна строежът на първото аутлет градче в България
Инвестиционното дружество „Тринити Кепитъл“, специализирано в търговски паркове, направи първа копка на Outlet Village Sofia – първото в България аутлет градче от открит тип. Очаква се проектът да отвори врати в края на 2026 г.
IPS откри първия завод за батерии в България
Българската „Интернешънъл пауър съплай“ (IPS) откри завод за серийно производство на батерийни системи в индустриален парк „Хемус“ край София. С новата фабрика реално България се появява на картата на тази ключова индустрия, тъй като това е първото подобно съоръжение в страната и целият цикъл на производство е базиран тук.
Бизнесът е в капан между въглеродния данък по границите и бюрокрацията
Вносът на желязо, стомана, алуминий, цимент, торове, електричество и водород от трети страни в ЕС може да срещне сериозни затруднения. От 1 януари 2026 г. влиза в сила задължението за CBAM (Механизмът за корекция на въглеродните емисии по границите), което налага европейските вносители да са напълно подготвени да декларират не само количествата, но и точните емисии на суровините и стоките. Въпреки че реално ще купуват сертификати от 2027 г., то бизнесът в България се лута от сега. Приложението на ключовия екологичен регламент в страната ни среща пречки – липсват механизми, формули и институционална координация, което ще се окаже проблем за много компании.
Пазарът на събития вече не се измерва с билети, а с доверие и съдържание
За девети пореден път на 16 и 17 октомври 2025 г. Пловдив ще бъде центърът на вниманието за предприемачите и иноваторите в България. Събитието Digital4Plovdiv отдавна надхвърли рамките на дигитална конференция – то се превърна в икономическа платформа, която свързва знание, капитал и визия. С Преслав Бобев, организатор на бизнес събитията Digital4, разговаряме за това как конференцията в Пловдив се превърна в пример с регионално значение и как се развива събитийния бранш в България и региона.
„Феърплей“ иска да съживи столичния хотел Arena di Serdica
Българският инвестиционен фонд за недвижими имоти „Феърплей Пропъртис“ АДСИЦ обяви, че ще поиска одобрение от акционерите си да купи хотел Arena di Serdica в София. Сделката за близо 10 млн. лв. в голяма степен представлява прехвърляне на собствеността вътре в самата група.
Стратегическата сделка на ITF на горещия пазар на бързи кредити
Пазарът на бързи кредити е във вихъра си и по-горещ от всякога. На този фон една стратегическа сделка привлече вниманието в края на лятото, а през изминалите дни бе официално съобщено за финализирането ѝ. Става дума за придобиването на платформата за peer-to-peer кредитиране Klear и финтеха FinBiz Technologies от борсово търгуваната компанията за бързи кредити ITF Group.
Vivacom ще компенсира абонатите си в пострадалите от наводненията райони
Vivacom ще компенсира индивидуалните си клиенти, чиито услуги бяха засегнати от извънредната обстановка в страната в едни от най-сериозно пострадалите райони – Царево, Трън, Несебър, Георги Дамяново, Берковица, Вършец, Чупрене, Брезник, Земен и Ардино.
Българските хотелиери изпратиха най-силния си август някога
Хотелите в България са изпратили най-добрия си август някога. През осмия месец тази година са отчели приходи от нощувки в размер на 663 млн. лв., показват публикуваните в петък данни на Националния статистически институт (НСИ). Справка на Economic.bg назад в годините сочи, че за последното десетилетие всеки август завършва с по-високи резултати от предишния (с изключение на 2020 г. заради пандемията), а възходящата тенденция продължава и през 2025 г. с абсолютен пик от над 660 млн. лв.