Шефът на LinkedIn раздаде $14 млн. на служителите си

Джеф Уейнър реши да ги мотивира след тежкия срив на акциите на компанията

Шефът на LinkedIn раздаде $14 млн. на служителите си
Автор: Илия Лазаров

Шефът на LinkedIn Джеф Уейнър реши да раздаде своя годишен бонус от 14 млн. долара на служителите си, за да ги компенсира за финансовия удар, който понесоха, след огромния спад в цената на акциите на компанията през миналия месец.

„Джеф реши да ни уведоми, че се отказва от своята годишна финансова премия, като вместо това предостави средствата на служителите на LinkedIn”, заяви говорител на компанията.

В сряда професионалната социална мрежа подаде списък с компенсациите на мениджърите й през 2016 г. до американската комисия, отговаряща за ценните книжа и борсите. Името на Уейнър обаче не фигурира там, тъй като той се е отказал от тазгодишната си премия.

Миналогодишният бонус на топ мениджъра е бил в размер на 13 млн. долара.

Решението идва почти месец след като LinkedIn оповести разочароващ доклад за последното тримесечие, който накара инвеститорите масово да разпродадат акциите им. Това доведе до намаляване на пазарната стойност на компанията наполовина само в рамките на няколко дни.

Уейнър реагира своевременно, събра подчинените си и им напомни, че LinkedIn „все още е същата компания, както преди обявяването на загубите” и може да се справи с трудната ситуация.

Мотивиращата му реч и отказът от бонуса са забележително свидетелство за факта, че цените на акциите са изключително важни за големите технологични компании, независимо от обичайните твърдения, че мениджърите и служителите им се опитват да ги игнорират, оставайки фокусирани върху собствената си дейност.

Но Уейнър далеч не е единственият, който се е отказал от собствения си дял в полза на служителите си в условията на труден пазар.

Изпълнителният директор и съосновател на Twitter Джак Дорси обяви през октомври, че би дарил 1/3 от доста големия си дял в компанията на служителите й, „за да реинвестира директно в своите хора”. И то при положение, че ситуацията на Twitter далеч не е по-розова от тази на LinkedIn.

Коментари: 0