Скандалът с Volkswagen засегна и автомобилите на газ и бензин
Компанията е открила грешката след провеждане на своите собствени тестове

"Фолксваген" обяви, че скандалът с неверните тестове на отделяните вредни газови емисии, отнасящ се до този момент за дизеловите автомобили на компанията, се е разширил и вече обхваща по-широк набор от нарушения, които биха могли да засегнат още около 800 хиляди моторни превозни средства и това да струва на компанията допълнително поне 2 млрд. долара. "Фоклсваген" сподели, че някои от тези автомобили са били задвижвани с бензин, а други на газ, разширявайки за пръв път нарушенията извън дизеловия сектор.
Немският автомобилен гигант посочи, че са били подценени "нереалните" нива на емисиите на въглероден диоксид в допълнителен брой коли, когато компанията е предоставила информация пред регулаторните органи. Концернът призна, че е манипулирал данни за стойностите на изхвърлените вредни газове от всички модели от серията „Блу Моушън”, която бе рекламирана като спазваща най-високите екологични норми. Този път засегнати са и бензинови двигатели.
В поредния скандал не става дума за манипулиращ софтуер, а за изкуствено занижени изисквания за спазване на еконормите, като по този начин изискванията били покрити от почти всички модели на „Фолксваген”.
Според разследването, което се извършва от самата фирма, от новите разкрития са засегнати поне 800 000 автомобила, най-вече с бензинови двигатели. Става дума за моделите „Поло”, „Голф” и „Пасат” на „Фолксваген”, А1 и А3 на „Ауди”, „Октавия” на „Шкода” и „Леон” и „Ибиса” на „Сеат”.Това може да коства на „Фолксваген” допълнителни 2 милиарда евро щети
Компанията е открила грешката след провеждане на своите собствени тестове на отделните газови емисии. Тази информация представлява допълнителен удар върху водещата европейска автомобилна компания, след като през септември тя призна, че нейни около 11 милиона дизелови превозни средства по цял свят са разполагали с така наречените "коригиращи устройства", намаляващи нивата на емисиите на азотен оксид по време на лабораторни тестове, предава БНР.
"Фолксваген" започна вътрешно разследване, след като обяви, че някои нейни модели дизелови автомобили между 2009-а и 2015-а година използват софтуер, който им позволява да се намалят емисиите на азотен оксид по време на тестови изпитания. и това накара САЩ и европейските власти да започнат регулаторни и наказателни разследвания на този огромен скандал.
Новото признание на компанията обаче е първото, включващо проблема с въглеродния диоксид, което е във фокуса на европейските и американските власти през последните десет години.
Новината за разширяване на скандала с вредните газови емисии провокира първоначален серив на акциите на "Фолксваген" с близо 10%, преди спадът да се ограничи към 2,5%.