Sony представи впечатляващи смартфони с 3D камера за добавена реалност

Компанията пристъпва смело в областта на добавената реалност

Sony представи впечатляващи смартфони с 3D камера за добавена реалност

Снимка: Sony

Sony представи два нови смартфона, които могат да заснемат 3D изображения и също така има шанс да спомогнат за проправянето на път за приложения за добавена реалност (AR). Става дума за 5.2-инчовите Xperia XZ1 и 4.6-инчовият XZ1 Compact. 

Най-новите устройства на японския гигант идват дни преди на пазара да се появят дългоочакваните нови модели на Apple. 

Сред ключовите характеристики на двата „умни“ телефона на Sony може да се откроят:  възможността за заснемане на видео със Slow Motion ефект; режимът, позволяващ да се види снимката преди практически да е заснета; дисплеят, поддържащ HDR съдържание от Amazon и Netflix; процесорът Qualcomm Snapdragon 835, предлагащ супер бързи скорости за сваляне на съдържание. 

Изключителността на смартфона обаче идва от способността за заснемане на 3D изображения. Функцията може да характеризира като революционна за мобилните устройства, отваряйки пред потребителите нови творчески хоризонти. Тя позволява да се сканира обект по желание чрез  камерата, а вграденият софтуер да направи триизмерно изображение. 

След това човек може да постави въпросната снимка в приложението за добавена реалност на Sony. В тази връзка компанията от известно време търси разработчици, които да създадат нови AR апликации, като една от идеите е триизмерното изображение да може да се отпечата чрез 3D принтер. 

Друга ключова особеност в новите смртфони на Sony са игрите. От компанията „обсъждат възможности“ за това как уловените 3D изображения биха могли да се използват впоследствие в игрите, предава CNBC, напомняйки че японският гигант притежава може би най-успешната конзола PlayStation. Едно от първите хрумвания е как човек би могъл да персонализира виртуалния си герой, като му сложи собствените си глава и лице. Очакванията са, че всичко това ще може да бъде монетизирано и така компанията да си осигури нов източник на приходи. 

Прогнозите са, че добавената реалност ще отвори изцяло нова пазарна ниша и ще генерира развитието на големи бизнеси. Apple един от играчите, които видимо инвестират в тази област. Компанията от Купертино вече представи платформата ARKit, чиято цел е да стимулира разработчиците да създават AR приложения за iPhone. Друг пример е инструментът ARCore в рамките на проекта Tango на Google. 

Ето че сега в играта все по-смело настъпва и Sony, като анализаторите прогнозират добри шансове за бъдещото на японската компания. Дълго време тя губеше позиции по отношение на мобилния си бизнес, но през тази фискална година официално успя да се върне към печалба. 
Коментари: 0