Тапите заради метрото изчезват през пролетта
Влакчетата ще са почти напълно автоматични
Тапите заради строителството на третия лъч на метрото ще изчезнат напролет. Очаква се през май догодина колите вече да се движат по затворени сега улици.
„Движението над метростанциите на НДК и „Патриарха” ще бъде възстановено по график 14 месеца след старта на строителството”, увери инж. Стоян Братоев, шеф на столичния „Метрополитен”.
Третият лъч на метрото ще е на по-високо технологично ниво. Влакчетата ще имат машинисти, но техният софтуер ще е подходящ и за автоматично управление, работата на водача ще е ограничена.
На пероните пък ще има 1,5-метрови прозрачни прегради, които ще спират достъпа на пътниците до влакчето, преди да са се отворили вратите. Преградите ще се отварят, след като мотрисата спре, и ще се затварят с потеглянето й, пише в. „Стандарт“.
Стоян Братоев коментира и предизвикателствата пред изграждането на метрото. „Проблеми има колкото искаш. Всеки следващ участък излиза по-сложен, отколкото очакваме. Като правихме „Сердика“, си казвах, слава Богу, няма да ни се наложи да се прави по-сложна станция.
Нищо подобно! В сегашния участък нито тунелът е по-лек, нито станциите са по-лесни, особено пък тази на Орлов мост“, призна той. Според него по-сложно от строителството на метро е само това на атомна електроцентрала.
„Някъде из форумите четох: ами те фирмите вече му хванаха цаката, знаят как се строи метро. Няма такова нещо, няма цака хваната, всеки участък е индивидуален и предизвикателствата пред строителите са много, но те се справят“, допълни Братоев.
„При строителството на метрото е заложен целият смисъл на европейското финансиране – да се изгради инфраструктурата, да се подпомогне държавата и в крайна сметка това да рефлектира в хората, в изграждането на социалната инфраструктура“, смята Стоян Братоев.
Набрала опит от строежа на софийското метро, наша фирма вече прокарва тунели в Германия и Испания. Българските строители имат капацитет и достатъчно практика, за да работят в чужбина, смятат експерти. Родни строителни фирми се пласирали добре и в арабските страни.
Този опит се набра и благодарение на еврофондовете, защото ако нямаше такъв бърз темп на строителство, нямаше да има и потребност от набиране на подобен опит, категорични са от столичното метро.