Третият лъч на метрото започва да се строи през пролетта

Той ще ограничи вредните емисии с 90 000 тона годишно

Третият лъч на метрото започва да се строи през пролетта

Вече вървят подготвителни дейности за изграждане на първите 7 метростанции от третия лъч на столичното метро. Така ще бъдат свързани кв. "Левски" с кварталите "Овча купел" и "Горна баня". В участъка ще бъдат включени "Парк Заимов", Софийският университет "Св. Климент Охридски" (връзка с първия лъч), "Св. Патриарх Евтимий", "НДК" (връзка с втория лъч), "Пенчо Славейков", "Бул. България" и "Красно село". Общата дължина ще е около 7 км. Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова по БНТ. Кметът предупреди за затруднено движение в центъра на града във връзка с изграждането на метрото.

 „След срещата в Париж София пое ангажимента да приключи редица проекти“, обяви Фандъкова. Тя посочи, че през 2015 г. София е реализирала инсталациите за преработка на отпадъците, които са най-голямото екологично съоръжение в България. Те ще позволят рециклиране на над 50% от отпадъците на града. Фандъкова изтъкна и подмяната на 90% от тролейбусите, с която се е намалила консумацията на енергия с 15%. „С новия проект за третата линия на метрото се очаква с 90 000 тона годишно да се намалят вредните емисии в София.“, каза кметът.

По повод на факта, че София е сред водещите европейски столици по замърсяване, Фандъкова обясни, че едва от няколко години се предприемат мерки в тази посока, а те дават бавни резултати.

„По-малкият бюджет на общината за догодина се дължи на средствата по европрограми“, обясни Фандъкова. 2016 г. ще е първата година за работа по новите оперативни програми. 180 млн. лв. за догодина са заложени за метрото.

По отношение на цената на билетите в метрото кметът коментира, че тя е най-ниска спрямо останалите европейските столици. В момента се работи по темата за създаване на цялостна ticket система, която да позволи хората да бъдт стимулирани да пътуват с превозни документи. „Идеята е те да купуват карти за цялостния градски транспорт. Затова практиката в Европа е цената на еднократното пътуване да е висока за сметка на останалите превозни документи“, обясни тя. 

Коментари: 0