Украинските купувачи с интерес към български имоти
Ниските цени и географската близост са основна причина да избират страната ни

~ 3 мин.
Активен е интересът от страна на украинските купувачи към имоти у нас, като основна причина за това са достъпните цени и географската близост. Това стана ясно след провелото се в края на март изложение в Киев, посочват в доклада си от строително-инвестиционната компания Green Life. Форумът "Ярмарка недвижимости" покрива широк спектър от имоти в чужбина - от Гърция през Германия до САЩ.
"Ценовите нива и географската близост са причината България да е в Топ 3 на предпочитаните от украинските купувачи дестинации", коментира Антоанета Тодорова, търговски директор в Green Life.
1. Възможност да избягат, ако периметърът на конфликта се увеличи
3. Сигурност за спестените пари и гаранция за ясен годишен доход
"Украинците са нов тип купувачи, с поведение, което не е добре познато за българския пазар. Те не приличат на англичаните, които очакваха да спечелят на всяка цена, нито на руснаците, които искат имот за живеене и почивка. Украинците търсят оптималната комбинация от избороените възможности, а именно - морски ваканционен имот, който да могат да ползват, а в алтернативния вариант - да отдадат под наем, при това с гарантиран доход", разясянва Тодорова.
Основните конкуренти на България остават Турция и Германия. Първата предлага атрактивни ваканционни имоти, докато в Германия се търсят градски жилища с гарантиран доход от наем. За да привлече по-голям процент от украинските купувачи, България трябва да предложи атрактивни нови възможности, посочват от Green Life.
"Има и външни за пазара фактори, които оказват влияние при решение за сделка - наличието на визи, възможността за получаване на гражданство и общата икономическа стабилност и перспектива, ако се наложи постоянно живеене", казва Антоанета Тодорова. "Това специфично търсене роди нова за българския пазар услуга - договор за покупка на имот с гарантиран доход от отдаване под наем за 5 години", разкриват от Green Life.
Според експертите от компанията, подобно предложение ще бъде добавена стойност към предимствата на българския пазар. Очакванията на инвеститорите са в рамките на година при ясно изразена прозападна политика на Украйна визите да паднат и така купувачите да бъдат допълнително мотивирани да изберат България като страна от ЕС и НАТО.
Украинските граждани, за разлика от руснаците, нямат ясно дефинирани преференции към имота, който търсят, което създава благоприятна среда за реална конкуренция на локално ниво.
Средната сума, с която едно украинско домакинство разполага, е между 1 и 1.3 милиона гривни или близо 50 000 евро. Купувачите се спират най-често на апартамент с една спалня - обект, който отговаря на настоящите им изисквания. Малката площ е допълнително предимство, тъй като правим имота ликвиден при възникнала необходимост от бърза продажба на по-късен етап.
"Ценовите нива и географската близост са причината България да е в Топ 3 на предпочитаните от украинските купувачи дестинации", коментира Антоанета Тодорова, търговски директор в Green Life.
"Конфликтът на местна почва се отрази силно върху поведението на украинците и накара част от тях да насочат част от бизнес плановете си към покупка на имот. Както международните анализатори, така и насторенията в Украйна сочат в сходна посока - на очакване изкуствено поддържаното спокойствие да се отключи и да последва нова вълна на конфликт и нестабилност. Това кара немалко украинци да се стремят към нови решения за парите си", допълва Тодорова.
Тенденцията на изнасяне на капитали е трайна и дори се засилва напоследък, като потенциалните купувачи подреждат приоритетите си по следния начин:
1. Възможност да избягат, ако периметърът на конфликта се увеличи
2. Възможност да притежават имот на морето, след като са загубили тези в Крим
3. Сигурност за спестените пари и гаранция за ясен годишен доход
"Украинците са нов тип купувачи, с поведение, което не е добре познато за българския пазар. Те не приличат на англичаните, които очакваха да спечелят на всяка цена, нито на руснаците, които искат имот за живеене и почивка. Украинците търсят оптималната комбинация от избороените възможности, а именно - морски ваканционен имот, който да могат да ползват, а в алтернативния вариант - да отдадат под наем, при това с гарантиран доход", разясянва Тодорова.
Основните конкуренти на България остават Турция и Германия. Първата предлага атрактивни ваканционни имоти, докато в Германия се търсят градски жилища с гарантиран доход от наем. За да привлече по-голям процент от украинските купувачи, България трябва да предложи атрактивни нови възможности, посочват от Green Life.
"Има и външни за пазара фактори, които оказват влияние при решение за сделка - наличието на визи, възможността за получаване на гражданство и общата икономическа стабилност и перспектива, ако се наложи постоянно живеене", казва Антоанета Тодорова. "Това специфично търсене роди нова за българския пазар услуга - договор за покупка на имот с гарантиран доход от отдаване под наем за 5 години", разкриват от Green Life.
Според експертите от компанията, подобно предложение ще бъде добавена стойност към предимствата на българския пазар. Очакванията на инвеститорите са в рамките на година при ясно изразена прозападна политика на Украйна визите да паднат и така купувачите да бъдат допълнително мотивирани да изберат България като страна от ЕС и НАТО.