YouTube с рекордна глоба в САЩ заради нарушаване на детската поверителност

Google ще плати общо 170 млн. долара заради нарушаването на закона Coppa

YouTube с рекордна глоба в САЩ заради нарушаване на детската поверителност

Снимка: БТА

YouTube бе глобена с рекордните 170 млн. долара от американския регулатор заради нарушение на закона за поверителността на децата, пише BBC. Google, собственик на платформата за видеоклипове, се е съгласила да плати сумата след споразумение с Федералната търговска комисия (FTC). 

Сайтът бе обвинен, че събира данни за деца под 13-годишна възраст, без съгласието на техните родители. Проверката е установила, че те са били използвани за таргетиране на рекламни послания към невръстната аудитория, в противовес на Закона за защита на поверителността на децата от 1998 г. (известен като Coppa).

„Няма извинение за нарушенията на закона от YouTube”, заяви председателят на FTC Джо Саймънс. По думите му Google е отказала да признае, че платформата таргетира деца като потенциални клиенти, но след това е презентирала нещата по различен начин пред бизнеса. По данни на комисията компанията заявила пред технологичната фирма Mattel: „YouTube днес е лидер в достигането до деца на възраст 6-11 години спрямо топ телевизионни канали“. 

Сега Google трябва да плати 136 млн. долара на FTC, най-голямата досега налагана глоба по Coppa, и още 36 млн. долара на щата Ню Йорк. 

Като част от споразумението с регулатора Google се задължава да създаде нова система, така че съдържанието, насочено към деца, да бъде ясно етикетирано. В блога си компанията обяснява, че за целта ще използва изкуствен интелект за автоматично идентифициране на съдържание, „ясно насочено към младата аудитория“, например такова с акцент върху герои, играчки и игри. 

FTC има изискване и към създателите на съдържание за деца, които също трябва да бъдат уведомени, че техните видеоклипове попадат под правилата на Coppa. Google и YouTube се задължават и да бъдат по-отворени относно практиките си за събиране на данни. 

От гиганта обещават да спрат рекламното таргетиране въз основа на данни, събрани за потребители, гледали видеоклипове за деца. „В рамките на четири месеца ние ще започнем да третираме данните от всеки, гледал детско съдържание в YouTube, сякаш идват от дете, независимо от възрастта на потребителя“, казват от компанията. 
Коментари: 0