Зам.-шеф на БДЖ призна за спада на пътниците с поне 5%
Ще го компенсираме с подобряването на транспортната услуга и след приключване на текущите ремонти по жп линиите, оправда се зам.-изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Чавдар Трендафилов
Констатация

Наблюдаваме
известен спад в услугата, което ще се
компенсира с подобряването на транспортната
услуга и след приключване на текущите
ремонти по железопътните линии и
основните направления. Това заяви
зам.-изпълнителният директор на „Холдинг
БДЖ“ Чавдар Трендафилов по време на
научно-практическата конференция
„Транспортът в променящия се свят –
предизвикателства и решения“ в УНСС.
Той се похвали, че дъщерната компания „БДЖ Пътнически превози“ е предоставило транспортна услуга на близо 20 млн. пътници само за първите 9 месеца на 2013 г.: „Към същия период на тази година с влак са пътували малко повече от 19 млн. пътници“. По този начин от думите му става ясно, че отчетенотонамаление е с поне 1 млн. пътници или с около 5%.
Топмениджърът в държавните железници разказа на студентите, че като цяло изграждането на една транспортна система трябва „да бъде съобразена с потребностите на населението чрез социалната си функция за предоставяне на достъп до обществени услуги на жителите на отделните населени места, както и потребностите на бизнеса“. „Това е от изключително значение за благоприятното развитие на една икономика“, обясни Тренадфилов.
Според думите му транспортната мрежа била "кръвоносната система на една държава и нейното постоянно обновяване и модернизиране е определящ фактор в икономическото развитие на съвременния свят". "Именно това са причините постоянно да се търсят варианти за постигане на максимално лесен достъп до транспортни услуги за осъществяване на пътнически и товарни превози. До този момент от изключителна важност е стремежът ни към развитие на комбинираните превози, тъй като изграждането на съвременни интермодални терминали ще доведе до по-бързото и удобно обработване и транспортиране на товари чрез различните видове транспорт през пристанища, железопътна и пътна мрежа“, обясни Трендафилов.
По думите му, в пътническите превози усилено се работило по проекти за синхронизиране на разписанията на влаковете и създаването на съответните условия за пътниците: „Говорим за максимално удобна среда за достъп между летища, градски транспорт, жп гари, автогари, с което ще се намали времето за връзки с отделните видове транспортни средства“.
„Изключително
важно“ било според него развитието на
железопътния транспорт, защото е световна
тенденция. „Всяка добре развита държава
разполага със съвременна функционираща
железница и се стреми към постоянно
модернизиране на железопътния си
транспорт. Железниците са енергийно
по-ефективни и благоприятни за околната
среда в сравнение с другите видове
транспорт. Те са по-икономичен транспорт
за определени товари особено когато
става дума за транспортиране на дълги
разстояния“, обясни Трендафилов.
В тази връзка, той отчете, че от „БДЖ Товарни превози“ са извършени превози на 6 млн. и 200 хил. тона товари за първите 9 месеца на 2013 г. „За същия период на тази година са превозени близо 6 млн. И 600 хил. тона товари, което е с около 330 хил. тона повече превозени товари в сравнение с миналата година“, похвали се Трендафилов.
Той уточни, че развитието на жп транспорта било от значение и за други сектори, като например туризма. Според него, една ефикасна железопътна система намалявала разходите за транспорт, обединявала хората и пазарите, отваряла изостанали региони към развитие. „Като се представят и повече възможности за търговия и инвестиции и по този начин се увеличава общата производителност и конкурентоспособност на икономиката“, уверява той.