Зукърбърг е спокоен въпреки бягащите рекламодатели
Директорът на социалната мрежа все пак ще се срещне с организаторите на движението „Stop Hate for Profit”

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 1 мин.
Докато рекламният бойкот срещу Facebook расте, основателят на компанията Марк Зукърбърг не дава никакви признаци на отстъпление, пише BBC, цитирайки думите му: „Моето предположение е, че всички тези рекламодатели ще се върнат достатъчно скоро в платформата“.
Десетки компании, сред които гиганти като Coca-Cola, Adidas, Puma, Levi’s и Volkswagen, обявиха, че спират да рекламират във Facebook, обвинявайки социалната мрежа, че не взема достатъчни и навременни мерки за ограничаването на расисткото и омразно съдържание.
„Няма да променяме политиките си или подхода си към нещо, само заради заплаха към малък процент за приходите ни“, категоричен бе по този повод Марк Зукърбърг. Думите си той е произнесъл пред служителите на Facebook на частна среща миналия петък, но впоследствие бяха разпространени до медиите.
От социалната мрежа потвърдиха достоверността им, като обявиха и развитие по казуса, според което главният изпълнителен директор на компанията все пак ще се срещне с организаторите на движението „Stop Hate for Profit”.
Facebook има своя формула за справяне с проблемите. Първо подхожда с доза помирение към обществените критики, настоявайки, както е в случая, че омразната реч така или иначе няма място на платформата ѝ, след което подава ръка към бизнеса.
По последни данни списъкът с бойкотиращите марки наброява 600. Повечето обаче са големи, а както става ясно от отчетите на Facebook, не те, а малки и средни бизнеси са важни за рекламните приходи на гиганта. Те пък са зависими от позиционирането си в платформата, която е един от стратегическите канали за достигане до клиенти.