Политика
380
Зукърбърг се извини за негативната роля на Facebook на изборите в САЩ
Днес социалната мрежа трябва да предаде над 3 хил. реклами от руски акаунти, пуснати по време на президентската кампания
660
~ 1 мин. четене
Марк Зукърбърг поиска прошка за начина, по който създадената от него платформа Facebook, е била използвана от руснаците, за да повлияе на президентските избори в САЩ през миналата година.
Евреин по произход, той написа коментар по темата в социалната мрежа навръх най-големия празник на религиозната общност – Деня на опрощението на греховете Йом Кипур. Публично Зукърбърг поиска прошка от всички, които е наранил през годината и обеща да бъде по-добър през новата. Основателят на Facebook сподели, че съжалява „за начините, по които се използва работата ми, за да разделя хора, а не да ги обединява“, визирайки именно социалната мрежа.
През последните седмици той призна, че Facebook е била използвана от руснаци за разпространяване на злонамерени съобщения като част от по-широка схема, целяща да се повлияе на резултатите от президентската надпревара в САЩ. Междувременно в неделя стана ясно, че днес компанията ще предаде над 3 000 свързани с Русия и американските избори реклами на разследващите органи в Конгреса.
Закъснялото признание идва, след като първоначално Зукърбърг отрече Facebook да е изиграла отрицателна роля в предизборната кампания. Няколко дни след като Доналд Тръмп спечели поста и стана ясно, че именно той ще оглави държавата, създателят на най-голямата социална мрежа отрече възможността разпространените в платформата „фалшиви новини“ да са били ключа към победата му, като нарече идеята „доста луда“. Близо година по-късно той вече се разкайва за „пренебрежителния“ си коментар.