Groupon губят пазарна сила и служители
Хората, работещи за компанията губят мотивацията си, заради силния стрес на работното място
Компанията, лидер в груповото пазаруване в последно време се прочу с огромното текучество на персонал. Хората, работещи за нея губят мотивацията си, заради силния стрес на работното място. Персоналът на Groupon наброява над 12 хил. души, като голяма част от него се занимават с търговия и продажби.
Качеството на работата им е жизненоважно за набирането на нови партньори, както и за откриването на атрактивни промоции. Ефектът веднага се отрази на тъговията с акциите на компанията. Въпреки, че печалбата на дружеството оправда очакванията на пазара, цената на акциите се понижи. Причина за това е по-ниската обща стойност на услугите, достигащи крайния потребител.
Това подсказва на инвеститорите, че фирмата губи пазарни позиции и бизнеса й се свива. Друг сигурен индикатор за това е сериозното намаляване на бюджета й за маркетинг. Въпреки негативните данни, компанията прогнозира приходи до 620 милиона долара за настоящото тримесечие. Citi Group понижи перспективата за акциите на компанията до неутрална, заради очакванията финансовите й резултати да бъдат близо до долната граниза на прогнозните.
Бивши служители на компанията споделят пред The Wall Street Journal, че атмосферата на работното им място е била твърде напрегната заради постоянно нарастващите изисквания, а заплащането им не съответствало на натовареността им. Конкурентни компанииизползват момента и нанасят сериозен удар под кръста, привличайки персонала й. "Текучеството на персонал в Groupon нараства", споделя Майк Силагадзе – CEO на Тop Hat Monocle.
Наскоро адвокати на компанията за групово пазаруванесе свързали с него, за да го предпупредят, че наема неправомерно служители на компанията. Силгадзе отговорил, че няма намерение да преустанови наемането на техен персонал.