Virgin Group - когато работата е забавление

Основателят на компанията сър Ричард Брансън създава среда, в която служителите да процъфтяват

Virgin Group e конгломерат от компании, основан от известния британски бизнесмен сър Ричард Брансън през 1970 година. Бизнесът стартира първо със звукозаписна дейност, развита от подразделението Virgin Records, но по-късно успешно се разширява в сферата на авиопревозите (Virgin Airlines), мобилните комуникации  (Virgin Mobile), разработката на компютърни игри (Virgin Interactive), кабелната телевизия и собствените радиостанции. Едно от най-новите начинания е компанията за космически туризъм (Virgin Galactic), която обещава пътуване до Космоса на достъпни цени.

Групата има над 50 000 служители в 29 държави по света. А в основата на корпоративната стратегия е сър Ричард Брансън. Неговата забележителна страст, визия и лидерски качества го правят "експоненциален предприемач”.

Но как Брансън вдъхновява служителите си. Преди всичко – със страст и нестандартен поглед. "Ако аз се забавлявам да правя нещо, предполагам, че и други хора се забавляват да го правят", казва Брансън. И вярва, че бизнесът и работата трябва да са забавни.

Когато за пръв път казва на главните изпълнителни директори на Virgin Music, че иска да използва една трета от печалбите на компанията, за да стартира авиокомпания, защото това би било "забавно", те не са никак развеселени. Но Брансън е развълнуван. Той постига успешна, богата и дълга кариера именно защото умее да се радва на това, което прави.

"Забавлението е едно от най-важните и подценявани съставки във всяко успешно начинание. Ако не се забавлявате, то вероятно е време да се откажете и да опитате нещо друго", пише той в книгата си "The Virgin Way: Everything I Know About Leadership".

Друга отличителна черта на предприемача е това, че той умее да делегира права на мениджърите под него в йерархията на компанията. "Най-добрият съвет, който мога да дам на всеки мениджър на компания, е да намери някой по-добър от себе си, който да изпълнява ежедневната работа", казва Брансън в интервю за Business Insider. "Така ще може да освободите себе си, за да помислите за по-голямата картина. Като освободих себе си, аз успях да тласна Virgin напред в много различни области”, казва той.

По отношение на служителите Брансън казва: „Грижете се за вашите служители и те ще се грижат за бизнеса ви", а акцентът на корпорациите му винаги е бил върху намирането на отлични служители и създаването на среда, в която те могат да процъфтяват.

Политиката на Virgin Group по отношение на служителите неведнъж е карала корпоративния свят да изглежда скучен.  Лидерският екип на компанията, който наброява около 170 мениджъри, имат право на годишен отпуск когато и колкото пожелае. Акцентът, според Ричард Брансън, трябва да бъде поставен върху това, което трябва да се направи, а не върху това кога ще се направи.

Гъвкавото работно време също е значима част от концепцията за бизнес на Брансън. Според него това мотивира хората да работят отговорно, бързо и с високо качество.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: списание икономика | Ричард Брансън | Virgin | Успешният екип

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини