Дойде ред и на Disney да пристъпи в света на стрийминга
Компанията обяви своята стрийминг услуга Disney+
~ 2 мин.
Може ли една почти вековна компания да се поучи от своето славно минало и да си създаде ново смело бъдеще? Идвайки на малък екран до вас... в края на краищата, възкликва реторично BBC, визирайки Disney. Компанията най-накрая обяви своята дългоочаквана услуга за стрийминг.
Достъпът до нея обаче ще се забави – в САЩ до ноември, а някои пазари и повече. Една от причините е, че Disney е в процес по възстановяване на правата върху съдържанието си, продадени на други стрийминг платформи, преди самата тя да узрее са собствена услуга.
Ще отнеме четири години, преди всички сделки за авторски права да изтекат, твърдят от компанията. Забавянето може да спъне шансовете на Disney да пробие на стрийминг пазара, описан от главния изпълнителен директор Боб Айгър като неговия „най-голям приоритет“.
Когато успее най-накрая да стартира, Dinsey+ ще даде трибуна на някои от основните франчайзи на компанията, в това число Pixar, Marvel, National Geographic и Star Wars.
Месечният абонамент ще е между 6.99, а годишният 69.99 долара.
Неотдавна Disney се сля с 20th Century Fox в сделка за 70 млрд. долара. Това означава, че в услугата ѝ за видео ще влязат и поредици като The Simpson, която например има 30 сезона. В добавка на това, Disney притежава и спортната мрежа ESPN, която има над 2 млн. платени абоната. Компанията е мажоритарен собственик в Hulu.
Въпреки това задачата пред Disney+ ще е сложна, тъй като навлиза на един вече доста претъпкан пазар. Дългогодишният лидер Netflix планира през тази година да похарчи 15 млрд. долара за ново създаването на ново съдържание. Миналата седмица Apple представи своята видео услуга Apple TV+, като компанията също ще инвестира в собствени поредици, а и ще си партнира с именити холивудски играчи.