Росен Желязков: В БДЖ има недостиг на 20 локомотива

Още тази седмица ще има промени в структурата на Холдинг БДЖ и ще останат само две дружества, обяви министърът

Снимка: МТИТС
В момента в БДЖ има недостиг на 20 локомотива, но през следващата година той ще бъде наваксан, защото вече са в ход процедурите за ремонти и доставка на нови локомотиви, както и за ремонта на мотрисните влакове. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков пред БНТ тази сутрин.

Министърът  припомни, че от 1 година има целенасочени усилия за обновяване на подвижния състав на държавната жп компания - за закупуването на нови локомотиви, мотриси и вагони. Но поясни, че тези поръчки са бавни, тъй като са съобразени с изискването на Закона за обществените поръчки, и един цикъл - от инвестиционно предложение, до осигуряване на финансиране, може да отнеме от 3 до 4 години.

В рамките на 20 дни имаше спиране на влаковете със слаб пътникопоток, но те ще бъдат възстановени от 20 октомври, припомни министърът.

Той също припомни, че от поемането на поста си е решил да направи анализ на организационната структура на дружествата в групата БДЖ - "Пътнически превози", "Товарни превози" и Холдинг БДЖ.  

"В момента връзката между двете дружества се опосредства от Холдинг БДЖ и всъщност собственика на операторите на товари и пътници е холдинга. Тогава казах, че ще се преразгледа ролята и мястото на холдинга, та вече е дошло времето това да намери своята трансформация и това ще бъде одобрено от мен тази седмица като процедура за преобразуване с оптимизиране на дейността и оставането само на две дружества", каза министърът.

Желязков коментира и промените в агенция "Автомобила администрация", които касаят изпитите за водачи на автомобили. Както Economic.bg по-рано писа, с решение, одобрено в сряда от Министерския съвет се предвижда на практическиет изпити вече да не присъства инструктор, както и изпитите да се провеждат в автомобили, оборудвани с видеонаблюдение и датчици, отразяващи автоматично грешките.

"Теоретичната подготовка на водачите в момента се извършва в т. нар. бели стаи. Нашето желание е да направим практическия изпит в "бели автомобили", където електронните системи ще преценяват грешките на водача, подготовката му", коментира Желязков.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | влакове | недостиг | локомотиви | Росен Желязков | шофьорски изпити

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини