Транспортният синдикат иска по-високи заплати за шофьорите в София и разреждане на линиите
При стриктно спазване на закона за часовете извънреден труд ще трябва да се разредят линии в столицата
~ 2 мин.
С декларация до столичния кмет Йорданка Фандъкова и зам.-кмета по транспорта Дончо Барбалов от Федерацията на транспортните работници „Подкрепа“ поискаха значително повишаване на основните заплати, както и премахване на нощния градски транспорт заради недостиг на шофьори. Те настояват за обвързване на трудовото им възнаграждение с минималното за страната, както и заплащане за периода на обучение, докато шофьорите минат курсовете за придобиване на правоспособност.
Основен проблем, който изтъкват от синдиката е, че в момента не се изпълнява закона с разрешените часове извънреден труд на шофьорите. При стриктно спазване на закона ще трябва да се разредят линиите в столицата или да се наемат нови шофьори, уточняват от транспортния синдикат. Според тях близо 200 шофьори и ватмани не достигат за нуждите на градския транспорт в София.
"Ние сме правили компромиси, за да може тази схема, която е в момента, да работи и софиянци да имат този транспорт, който са имали. Проблемът на софиянци няма да е нощният транспорт – най-малкият ще е. Огромни други проблеми ще имаме с разреждането на линиите. Това би била цената, за да влезем изпълнението на закона. Шофьорите не могат повече”, каза Пламен Димитров от КНСБ.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова заяви пред медии, че се търсят решения по проблема с недостига на кадри и категорично отрече възможността за разреждане на линиите. "Знаем за проблема с недостига на шофьори, което пък води до извънреден труд. Казвала съм много категорично на директорите на дружествата, че извънредният труд трябва да бъде в рамките на закона, в рамките на Кодекса на труда”, коментира Фандъкова.
Ето пълният текст на декларацията:
Във връзка с възникналото остро социално напрежение сред всички работещи в "Столичен Автотранспорт” ЕАД и "Столичен Електротранспорт” ЕАД заявяваме, че времето за решаване на натрупаните в продължение на десетилетия проблеми изтича. За това ние като отговорна синдикална структура ще работим безотказно по Стратегия изразена чрез следните искания:
1. Значително повишаване на основните работни заплати.
2. Въвеждане на паричен коефициент за интензивно движение на водачите
3. Въвеждане на допълнително възнаграждение за всеки пропътуван километър на водачите.
4. Формиране на основните заплати чрез коефициенти към минималната работна заплата за страната.
5. Премахване на нощния транспорт обслужван от Столичния автотранспорт.
6. Обособяване на бус ленти и въвеждане на система за управление на трафика.
7. Получаване на трудово възнаграждение за периода на обучение за придобиване на правоспособност за управление на МПС на кандидатите за водачи градския транспорт.
Считаме, че осъществяването на тази стратегия ще реши до голяма степен наболелите проблеми на работещите столичния градски транспорт.