Жозе Салойо:

Финтех е важен ускорител

Бъдещето на банкирането e в иновациите, а те са в ДНК-то на нашата компания

Жозе Салойо е управител на БНП Париба Лични Финанси, клон България – от април 2018 г. Има над 15-годишен опит в областта на потребителското кредитиране, като цялата му кариера е свързана с BNP Paribas Personal Finance, част от BNP Paribas Group.  

Промяната в света на парите в среда, движена от интернет и глобалната свързаност, е революционна. Интернет предоставя огромни възможности за всички играчи на пазара – банки, търговци и клиенти. С използването на big data, AI и машинно обучение, ние като лидер на пазара на потребителско кредитиране познаваме по-добре нашите клиенти и можем да им предложим персонализиран подход. Търговците пък могат да привлекат клиенти, като им предложат иновативни възможности за финансиране на покупки. Например с нашия калкулатор, който предоставяме на партньорите си безплатно, клиентът може да получи детайлна информация за различни схеми на онлайн покупка на изплащане. Интернет улеснява комуникацията и сега хората могат да се свържат с нас 24/7, да кандидатстват онлайн или да получат информация за кредита си през инструменти като нашия чатбот „Чати“, който се ползва напълно безплатно - месечно от над 7 000 българи.

Все по-голямото проникване на мобилни устройства и на мобилния интернет променя играта и удобството. Например 76% от заявките за потребителски кредит, които получаваме онлайн, са подадени през смартфони. Хората използват мобилните си устройства, за да се свържат с нас през Facebook, чатбот или Viber.

Финтех е важен ускорител, с който можем да предоставим все по-добро клиентско изживяване. За нас „финтех“ е иновативното използване на технологиите при дизайна и предоставянето на финансови услуги. Ето защо е много важно финансовите компании не само да разработват финтех решения, но да ги интегрират умело във всяка точка на контакт с хората – дигитална или физическа. Ние инвестираме в технологични решения  и благодарение на иновативните инструменти прехвърлихме на роботи изпълнението на повторяеми задачи.

Онлайн удобството за бизнеса и хората ще бъде двигателят, който ще отличи успешните играчи на пазара. Конкуренцията между финансовите институции ще бъде на полето на услугите и клиентското изживяване и само тези, които успеят да разработят и предоставят удобство на клиента и подкрепят дигиталната трансформация на своите партньори, ще се радват на ръст на бизнеса.

Клиентското изживяване е мантрата на модерния бизнес и е във фокуса на нашата дейност. Хората искат удобство и да имат партньор, който действа като „one stop shop” за много финансови операции. Клиентите са по-склонни да работят с компания, която има персонализиран подход, пести им време, достъпна е, когато клиентът има нужда от информация или съдействие, и предлага прозрачни и сигурни продукти и услуги.

Сигурността в света на финансовите услуги, движен от интернет, е толкова важна, колкото и удобството. Ето защо инвестираме в процеси и услуги с най-високото възможно ниво на сигурност.

Управлението на риска… Днес не е достатъчно само да отпуснеш кредит, но трябва да го направиш по отговорен начин. Важно е еволюцията на информационната ни система да осигурява процесите ни така, че да разполагаме с непрекъснато развиващи се алгоритми за оценка.

Бъдещето на банкирането e в иновациите, а те са в ДНК-то на нашата компания.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Повече четете в бр. 95 на сп. "Икономика"


Етикети: БНП париба Лични финанси | финтех | Жозе Салойо