Печалбите на Samsung отново намаляват, но обратът може да е близо
Оперативната печалба на компанията се е свила с 34%
~ 2 мин.
Печалбите на Samsung все още падат, но според компанията нещата най-накрая започват се съживяват, предава CNN.
Технологичният гигант съобщи в четвъртък, че оперативната печалба се е свила с 34% до 7.2 трлн. корейски вона (6 млрд. долара) през тримесечието октомври-декември в сравнение със същия период на предходната година. Данните съответстват на публикуваните по-рано предварителни прогнози.
Продажбите са нараснали с 1% до почти 60 трлн. вона (50.5 млрд. долара), побеждавайки очаквания за спад от 4.4%.
Акциите на Samsung затвориха с понижение от 3.2% в Сеул в четвъртък.
Компанията приписва поредния спад на печалбата на слабото търсене на дисплейни панели и продължаващото понижение в цените на памет чиповете – проблем, който който набъбва от поне година.
Цените на памет чиповете намаляха в целия свят през последната година поради пренасищане на пазара. Анализаторите предвиждат възстановяване през 2020 г.
Samsung все още очаква слаби продажби, особено на памет чиповете, дисплейните панели и потребителската електроника поради ниското сезонно търсене през първото тримесечие.
Като цяло обаче тази година може и да донесе известно облекчение. Samsung се надява на цялостно ускоряване на бизнеса през 2020 г., приписвайки очакванията си на нарастващото търсене от страна на центровете за данни, както и от предстоящия преход към 5G смартфони.
През четвъртото тримесечие конгломератът отбелязва подем в мобилното си звено – „благодарение на солидните продажби на водещи смартфони Galaxy”, както и на промените, опитващи да направят по-широката гама устройства на бранда по-рентабилни.
Samsung продаваше твърде много модели смартфони, обърквайки по този начин клиентите, смятат анализаторите от Counterpoint Research. През есента на 2019 г. обаче бе обявена нова посока към опростяване на портфолиото.
На фона на нескритите, но смели амбиции на Huawei да измести Samsung от лидерството на глобалния смартфон пазар корейският гигант все пак успя да запази позициите си през 2019 г., като държи 21.8% от световните доставки, сочат данните на Canalys. На второ място е Huawei (16.6%) и Apple (14.5%).
Глобалното пускане на 5G вече дава тласък на индустрията, а смартфоните на Samsung, поддържащи мрежи от ново поколение, се оказаха достатъчно популярни, че да се постигнат заложените от ръководството цели. По-рано този месец корейският играч заяви, че държи над половината от новосформиралия се пазар.