Веригите ще убеждават българските производители, че купуват достатъчно от тях

Според големите търговци мярката на Десислава Танева ще има негативен ефект върху бизнеса и потребителите

Снимка: Economic.bg/Архив

Търговските вериги, браншови организации на български производители и министри ще се срещнат утре, за да обсъдят законопроекта на земеделското министерство, който иска да задължи магазините да продават повече българска продукция. По-рано днес ресорният министър Десислава Танева заяви, че не се интересува от доводите на компаниите и щом пенсионер може да дари пенсията си за справяне с Covid-19, и веригите могат да са съпричастни, продавайки повече местна продукция.

В поредно съобщение Сдружението за модерна търговия (СМТ) посочва, че предложените към момента мерки биха оказали различен, в много случаи негативен, ефект върху техния бизнес. Вчера те представиха своето становище по държавните предложения, което днес ядоса Танева.

Въпреки това веригите и ресорният министър, с участието на Емил Караниколов, са провели среща, на която са били обсъдени различни мерки за подкрепа на българските производители във връзка с предложения законопроект. От СМТ определят обсъдените днес мерки като „конструктивни и приложими“.

По време на разговора икономическия министър Караниколов е предложил утре пак да има среща в разширен състав с участието на представители на браншови организации на български производители и на търговските вериги. Целта на срещата ще е да се намери общо и работещо решение, удовлетворяващо всички страни. То ще трябва от една страна да осигури допълнителна подкрепа на българските производители, но от друга страна - да не бъдат застрашени веригата на доставки на веригите и здравето на потребителите.

Членовете на СМТ подчертават, че от години работят със стотици конкурентоспособни български компании.

„Благодарение на това партньорство, по данни към края на 2019 г., повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории в четири от водещите ритейлъри у нас се състои от български продукти. Този дял е най-висок при месните продукти – 76%, следван от хляба със 73%, млечните продукти с 64% и плодове и зеленчуци с 57%. Допълнителна полза за производителите е възможността да развият бизнеса си и да излязат на международни пазари благодарение на партньорството си за експорт с търговските вериги. Така повече от 45 български компании успешно реализират продуктите си в чужбина“, обясняват от сдружението.

В изявлението на организацията, обединяваща най-големите търговски вериги в България, се припомня, че в страната работят изключително много производители на хранителни продукти. Тези производители са в най-различни части на страната, различни по големина са и инвестициите им са различни по размер. Съответно различават се по капацитет на производство и сертифицираност на качеството на продуктите им.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: България | търговски вериги | Lidl | Лидл | Kaufland | Billa | български стоки | Билла | Кауфланд | Емил Караниколов | Десислава Танева

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини