TaxiStars: Предлагаме алтернативна услуга на Uber

Целим да подобрим работата на таксиметровите компании, споделя основателят на компанията Атанас Шарков

Без съмнение в България, а и по света има редица различни по вид приложения за тексиметрови услуги. Някои по-добре лансирани на пазара, други не чак дотам развити като бизнес идея. Българското приложение TaxiStars гради имидж вече втора година на местния пазар и определено предлага много възможности – както за потребители, така и за таксиметровите компании.

Основателят на Taxistars - Атанас Шарков работи в сферата на предприемачеството над 15 години. Първата компания, която предприемачът създава е през 1998 година – Некском, която е е първия интерактивен телеком в България. Това се случва около 3-4 години преди Skype да се появи на пазара.

През 2002 г. компанията извършва успешна продажба на своя бизнес на 12 млн. долара на публична американска технологична компания. Докато работи в Некском, Шарков развива два други проекта в областта на информационните и комуникационни технологии, известни на пазара с марките Hermesphone и Eyebill. Hermesphone представлява телекомуникационен портал, предоставящ телекомуникационни услуги през интернет на етнически групи от Източна Европа, намиращи се в САЩ, Канада и Великобритания, а Eyebill - високотехнологична билинг платформа за телеком оператори с успешно пазарно присъствие като независим доставчик. Една от по-известните компании, които Шарков създава през 2003 г. е СЕП - отворена платформа за мобилни разплащания. За жалост, идеята е осъществена по време на разрастването на финансовата криза, което води до доста проблеми по отношение бъдещото развитие на стартъпа.

Общо зад гърба си предприемачът оставя 8 компании. Доколкото до Taxistars – разработката му стартира в края на 2011г., като платформата предлага услуга за поръчка на превоз през мобилен телефон или таблет. Системата е свързана с партниращите таксиметрови фирми и засича клиента чрез геолокация. За бъдещите планове, концепцията на приложението и възможностите му, разговаряме със създателя на TaxiStars – Атанас Шарков.


- Г-н Шарков, как се роди идеята за платформатаTaxistars и как стартира всичко?

Винаги ми е било интересно как ще се променят нещата с навлизането на мобилните устройства. Екипът, с който се събрахме още през 2006 година, е ориентиран към разработване на всякакъв вид услуги на базата на мобилни устройства с цел улеснение на живота на хората. Конкретната разработка на TaxiStars започнахме в края на 2011 г. Идеята, която развиваме е да направим една цялостна платформа за поръчка на превоз чрез мобилно приложение – услуга, която всяка компания да може да предлага на своите клиенти. Доскоро таксиметровите компании бяха единствената офлайн услуга, която се ползва ежедневно. Банките, телекомите са онлайн, но таксиметровите компании си бяха с радиостанции в колите. Нещо, което е толкова изостанало, определено има възможност да прескочи един, два етапа от своето развитие чрез внедряване на мобилно приложение.

- С колко таксиметрови компании работите и колко шофьори работят с приложението?

За две години успяхме да съберем повече от 40 таксиметрови компании, които вече работят с нашия софтуер. Колкото до шофьорите, опериращи с нашата технология, те са близо 3 000 в България.

- Колко процента от общия брой поръчки на таксита се правят онлайн?

Около 10% от потребителите на 40-те компании, с които работим, поръчват такситата си през приложението. Тоест на всеки 100 поръчки по телефона, 10 са направени през мобилни приложения.

- Как функционира самото приложение?

Стъпките са три – първата е да потвърдиш адреса, след това се избира услуга (това може да означава да изберете различен тип кола или шофьор със съответен рейтинг и съответно тарифа), третата стъпка е потвърждаването на поръчката. Също така, потребителят може да си създаде списък с често ползвани адреси, чрез който може да поръчва таксито си буквално с един бутон.

Отскоро имаме и нова функция – Taxistars for Business. Чрез него можете да си организирате бизнес пътуване с такси както и пътуване с rent-a-car. Oсновната идея е подобни пътувания да бъдат организирани по-бързо и без излишни напрежения, само през мобилното приложение. Целта ни е да осигурим сигурност и прозрачност на подобни услуги.

- Откъде генерирате вашите приходи и какво заплащат компаниите, за да използват вашата услуга? Има ли такси за поддръжка на приложението и какви са те?

Генерираме приходите си чрез такса за поддръжка. Тя е около 10% от стойността на таксата, която съответната компания взима от съответна кола. Също така, след всяко пътуване клиентът може да оцени шофьора. Рейтингът на шофьорите предопределя това, колко клиенти ще има съответният служител. Има и опция „Любими шофьори”, чрез която системата ни прави автоматична проверка дали даденият шофьор е свободен в момента, в който поръчваме колата. Така, ако имате списък от 15 любими шофьора е доста възможно да пътувате с почти едни и същи служители на таксиметровата компания. Тоест без намесата на държавни органи за контрол, потребителят сам да го осъществява. Уникалното при нас, спрямо други алтернативи на подобни приложения – като Uber например, е че ние не се конкурираме с таксиметровите компании, а им помагаме. 

Предлагаме абсолютно идентичен начин на работа и поръчка, но при доста по-ниска такса, спрямо тази на Uber. Имаме за цел да подобрим работата на таксиметровите компании и да създадем удобство на потребителите, а не да им пречим да я осъществяват.

Наскоро ТaxiStarts внедри и платформата за улеснено мобилно разплащане на ePay - One Touch. До голяма степен системата е аналогична на мобилните разплащателни услуги на световните гиганти Google и Apple. Разработката е иновативна за българския пазар и би улеснила значително както крайния потребител, така и търговците на фирмите. За фирмите предимството е главно в лесното интегриране на онлайн разплащане в мобилните им приложения.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: транспорт | технологии | развитие | компании | преследване | елетронни | Freightliner eCascadia

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини